Rendelés időpontra

Fókuszban
PUBLIKÁLÁS: 2009. december 09. 00:00
Napjainkban - különösen a járványos, számos embert érintő betegségek időszakában - sok ember keresi fel a rendelőket.

Napjainkban - különösen a járványos, számos embert érintő betegségek időszakában - sok ember keresi fel a rendelőket.

A zsúfoltság, a türelmetlenség nem éppen gyógyító környezet az amúgy is érzékeny betegek számára. A gyógyuláshoz a legjobb utat megtalálni nem könnyű. Pedig szervezési módszerekkel - ahol erre megvannak a feltételek - könnyíthető az orvosi vizsgálat előtti idő.

" Az orvos számára minden beteg fontos. Az is, aki gyorsan sorolja a gondjait, és az is, aki hosszabban mondja el a panaszait. Igaz, ez utóbbi esetben a rendelőben várakozók nagyobb türelmére van szükség. A sorban állás, a várakozás senkinek sem jó. 24811Az orvosnak minden beteget el kell látnia, a lehető legnagyobb türelemmel, a beteg számára pedig kifejezetten fárasztó az időrabló várakozás.

Egészségügyi szempontból pedig sok ember egy helyiségben fokozza a fertőzés veszélyét. Különösen hűvösebb időben, például télen, amikor a légmozgás korlátozott. Ilyen helyeken gyakrabban kell szellőztetni a rendelés előtt, közben és utána is.

Megoldásnak számíthat, ha a betegek érkezése meghatározott rend szerint történik, mind a bejelentkező, mind az orvos számíthat arra, hogy mikor kerülhet sor a vizsgálatra.

A mi háziorvosi rendelőnkben nagyon megkönnyítette a munkavégzést a két évvel ezelőtt bevezetett időpontos rendszer. Bár sok kollégánál vitatott ez a betegszervezési mód, a mi tapasztalataink kedvezőek. Azt mutatják, hogy sokkal gördülékenyebb a rendelés, és kevésbé zsúfoltak a folyosók. 2485A várakozási idő nagyon lecsökkent az előző évekgyakorlatához képest. A betegek pontos időpontra behívása pedig folyamatosítja a krónikus betegekkel való foglalkozást, ugyanakkor jut elég idő az akkut betegekre is. Nálunk, a budapesti józsefvárosi körzeti rendelőben abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a háziorvos külön helyiségben tud foglalkozni a beteggel, és az asszisztens egy másik szobában tudja regisztrálni a betegeket, elvégezni az előzetes vizsgálatokat.

Ezzel jelentősen könnyítette a háziorvos munkáját, mivel az adminisztratív feladatok nagy részét át tudja adni, másrészt a szoros orvos-beteg viszonyban négyszemközt könnyebben elmondhatóak, egyeztethetőek a problémák."

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.