Íme Erzsébetváros "forgalomcsillapítási mintaprojektjének" eredménye: sem szerelő, sem futár nem jön ki

közlekedés
PUBLIKÁLÁS: 2023. május 05. 06:00 / FRISSÍTÉS: 2023. május 05. 08:04
Sok szolgáltató egyszerűen már nem vesz fel rendelést Budapesten Belső-Erzsébetvárosba: a futár, a villanyszerelő és mindenféle szakember ha kocsival jön, be se hajthat egy csomó utcába, megállni meg biztosan nem tud...
E. Zs.

Egyre több szolgáltató kerüli el Budapesten a "Niedermüller-labirintusnak" is csúfolt városrészt, Belső-Erzsébetvárost. Ennek oka a teljesen átszervezett közlekedés: egy csomó utcát összevissza egyirányúsítottak, ami nagy dugókat és áttekinthetetlen közlekedési rendet okozott, másrészt pedig sok utcát lezártak a nem ott lakók elől behajtani tilos táblákkal - és ezekben nem ismeri ki magát az ember: ha valakinek nincs engedélye bemenni egy utcába, sok tízezer forintra is megbüntethetik..

Ezért ha tehetik, a taxisok, futárok és szolgáltatók, mint a szerelők, festők, már alig vesznek fel erzsébetvárosi rendeléseket.

A környéken gyakorlatilag lehetetlen autóval közlekedni, pláne megállni. A kijelölt áthajtási pontokon csak a helyben lakók és az ott dolgozók hajthatnak át, január óta mindenki másnak külön engedély kell - vagy jön a bírság, mert a térfigyelő kamerák mindenkit rögzítenek. 

Niedermüller Péter, a baloldali polgármester ezt úgy hívja, hogy a kerület „forgalomcsillapítási mintaprojektje” - de a valóságban egy élhetetlen útvesztő. A kerület ezen részét azóta a helyiek csak Niedermüller-labirintusnak nevezik. 

Niedermüller Péter polgármester

A bírság 30 ezer forint is lehet, ha valaki figyelmetlen

„4 büntetőpontra és 30 ezer forint bírságra számíthat, aki behajt az Erzsébetvárosban kialakított 4 olyan gócpontra, amelyet Niedermüller Péter DK-s polgármester kizárólag lakossági behajtásra jelölt ki”–hívja fel a figyelmet egy tiktokker. Ráadásul a Google Maps ezt nem tudja, így beviszi a sofőröket a tiltott zónákba. Nem az a baj, hogy az átmenő forgalmat ezzel csökkentik és az itt lakókat megpróbálják megkímélni a zajtól, hanem az, hogy ennyire inkorrekt módon teszik mindezt – mondja a tiktokker..

 

Felrobbantotta a netet a videó

„Nagyon jó rendszer, mondom ezt taxisként! 50 méterre van az utas, de emiatt az agyament rendszer miatt 1 kilométert kell autózni. Remek környezetbarát megoldás” – írja az egyik hozzászóló. Más a dugókra panaszkodott:

„Itt lakom, semmit nem lehetett hallani az átmenő forgalomból, de ennek a táblának hatására legalább állandó dugó van”

A szolgáltatásokat is gátolja Niedermüller döntése:

„Vízóraszerelő cégnél vagyok, a miénk (és még 2) nem vesz fel ezekre a címekre.”

„Ez a lakossági hozzájárulás hogy van? A Pistának le kell nyilatkozni hogy hozzá mentem és nem jön bünti?”– érdeklődött egy budapesti, míg egy másik fővárosi felvetette: „Mi lesz akkor, ha a főútvonalakon lakók is kérik ezt a privilégiumot? Mert nekik is jár a csend...”

A főpolgármesternek "hálálkodik" egy másik kommentelő: „Köszi Geri🥺”

„Én rendszeresen Airbnb szállást foglalok a 7. kerületben. Így addig ott lakom. Így van is egy anomália. Szállást sem foglalok így ott a jövőben” – írja egy másik hozzászóló.

A Niedermüller-labirintus első térképe - aztán ez is folyamatosan, követhetetlenül változik...

Más baloldali kerületek is erre készülnek

Niedermüller Péter egyszer az ügyben is elszólta magát, hogy a szomszédos kerületekkel történt egyeztetések közben Pikó András, józsefvárosi polgármester elárulta neki: ő is tervez hasonló forgalomcsillapítást.

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.