A 13. kerületi Lehel téren és a Nyugati pályaudvarnál is élénk utasforgalmat tapasztalhatnak, csak úgy özönlöttek az emberek a megállókba. Azonnal feltűnt, hogy a buszok gyakran kettesével-hármasával jöttek, néha pedig percekig egyet sem látni. Ilyenkor pillanatok alatt óriási tömeg zsúfolódott össze a megállóban, az utasok gyakran tülekedtek a felszállásért, a járművek pedig ilyenkor sokáig nem tudták „utolérni magukat”.
- A legdurvább állapotok reggel 7 és 8 óra között vannak, meg délután, amikor mindenki jön haza a munkából, ilyenkor lehetetlen felférni a buszra – mondta az egyik utas a Metropolnak.
- Van olyan, amikor egész simán megy, mert egymás után jön 4 busz, de van, amikor 10 percig egy sem jön, olyankor hatalmas a káosz - mondta egy másik hölgy.
A napi mintegy 500 ezer utast szállító metróvonal buszokkal történő pótlása valóban indokolttá tenné a buszok percenkénti indulását, azonban ez a budapesti közlekedési káosz és a dugókban feltorlódó pótlóbuszok miatt a jelek szerint igencsak akadozva tudja kiszolgálni a a reggeli csúcsban a 3-as metró vonalán közlekedőket. Jobb híján marad a szokásos jó tanács: induljon hamarabb!
A hármas metró vonalát 2017-ben kezdték el felújítani. A felújítás első szakasza Újpest-Központ és a Dózsa György út között zajlott,majd 2019-től elkezdték a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispesti szakasz renoválását. Jelenleg a Nyugati pályaudvartól a Klinikákig tartanak a munkálatok, ami a a 3-as metró legforgalmasabb szakasza. Bár az eredeti tervek még 2022 végére ígérték a felújított rész átadását, azonban a BKK jelenlegi információi szerint ez elcsúszik valamikor 2023 első negyedévére.
A buszos közlekedés akadozásán és a megállókban préselődő tömegek látványán lassan már egy budapesti sem csodálkozik. Nyár elején, hosszú halogatás után Karácsony Gergely mindent egyszerre zárt le a fővárosban, és hónapok óta nem enyhül a közlekedési káosz: az autók továbbra is gyakran másfél-két órát vesztegelnek a gigadugókban. A belvárosban tavasz óta anyáznak az autósok a biciklisáv miatt, eközben a főpolgármester az amúgy is zajló belvárosi metrófelújítás idején fogott bele a pesti alsó rakpart átépítésébe, majd több mint másfél éves huzavona után után alapos késéssel, június közepén elkezdődött a Lánchíd felújítása, júliusban pedig tetézte mindezt a Blaha Lujza tér átépítése, ahol sávlezárásokkal, elterelésekkel és betontömbökkel nehezítik a körúti kerékpársávok miatt amúgy is ellehetetlenült közlekedést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.