A Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézete (NKI) nemrégiben riasztást adott ki az adathalász telefonhívások ügyében. Lássuk hát, hogyan is néz ki gyakorlatban a legfrissebb aljas átverés!
Pénzügyi tranzakciók során fellépő hibák, csomagrendelések közben jelentkező rendellenességek – a csalók ilyen és ehhez hasonló problémákra hivatkozva kezdeményezik az állampolgárokkal való adategyeztetést.
A felhasználónak tisztában kell lennie a ténnyel, miszerint ilyenkor adathalászok áldozatává válik, akik megkísérlik elhitetni, hogy egy valóságos banki alkalmazott vette fel vele a kapcsolatot. Fontos tudni azonban, hogy a szóban forgó pénzintézetek, illetve közüzemi szolgáltató cégek sosem kérnek be személyes felhasználói adatokat.
A kibervédelmi intézet felhívta a figyelmet, hogy a bűnözők szinte minden egyes esetben az eredetiekhez a megtévesztésig hasonló, sőt azokkal már-már azonos hívószámokat használnak, ezért az NKI azt javasolja, hogy
az esetlegesen gyanús megkeresések során senki ne szolgáltassa ki személyes adatait, vessen véget a hívásnak, majd a hivatkozott szervezet weboldalán felsorolt elérhetőségek egyikén jelentse be az ügyet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.