Rotyis Gábornak már a dédapja is húsboltot üzemeltetett a 40-es években. 1946-ban ugyan államosították az üzletét, de ez nem tántorította őt el a szakmától. A tudás és az elhivatottság generációról generációra öröklődött, így Gábor esetében sem volt kérdés, melyik iskolát választja az általános után.
– Sosem voltam rossz tanuló. Akkoriban nem azok tanultak szakmunkát, akik gyengébben teljesítettek, hanem, akik a biztos megélhetésre törekedtek. Ma már persze más a trend, a lányaim is diplomát szereztek – mondta a Borsnak a vállalkozó, aki szerint minden férfinek tetszik a hússal való foglalkozás.
– Amikor a nagyapám már nem dolgozott aktívan gyerekkoromban, a nagybátyámhoz jártam be, hogy ellessem a fortélyokat. A szakma szeretete innen ered, de a mesterem Bagdi László volt, aki később apósommá is vált – mesélte Gábor.
Bianka és Cintia ugyancsak sok időt töltött kislánykorában az üzletekben. – Szombatonként jártunk be, hogy segítsünk a kassza kezelésében, később a kiszolgálásban, majd a leltározásban – árulta el Bianka, majd Cintia vette át a szót.Kisgyerekként boltosat játszottam, mert magával ragadott bennünket ez a világ
– mosolygott a hölgy. Gábor a két gyermekét igyekezett szigorúan nevelni.
– A mi családunkban mindenki kiveszi a részét a feladatokból. Igyekeztünk mindent megadni a lányoknak, amire valóban szükségük volt, de mindig arra tanítottam őket, hogy spóroljanak.
A családfő az egyetemek elvégzése után arra biztatta lányait, hogy szerezzenek tapasztalatokat, vagyis kezdjenek el dolgozni más cégeknek. Miután évekig bizonyították, hogy képesek megállni a helyüket az életben, már biztos pozíció várta őket a családi vállalkozásban. Gábor feltette a lányoknak a nagy kérdést: mit szeretnének? Hogy a szüleik tartsák meg az akkori szintet, vagy inkább fejlesszék a vállalkozást? Mivel Bianka és Cintia az utóbbi lehetőséget választották, Gábor közölte, hogy rendben, de akkor nekik is részt kell venniük ebben.
– Körülbelül öt éve dolgozunk együtt. Ennyi idő elég volt arra, hogy kidolgozzunk egy teljesen saját folyamatirányítási rendszert. Magát a számítógépes szoftvert a mi utasításaink és ötleteink alapján egy informatikus írta meg – mondta Bianka.
A Gábor Hentes néven működő vállalkozás jelenleg négy üzlettel rendelkezik Tatabányán, de a tevékenysége nem merül ki ennyiben. Napjainkban is terjeszkednek, és már elérték, hogy mintegy 180 környékbeli étterem tőlük rendelje a húst. Ezért is van szükségük egy komoly logisztikai rendszerre. A program segítségével folyamatosan nyomon követhetik, hogy melyik vendéglő milyen húsból mennyit kér, milyen kiszerelésben, mekkora szeletekben, illetve a dolgozók hogyan állnak az egyes rendelések összeállításával. Előtte mindent kézzel, papíron, egy külön füzetben vezettek. A húsokat általában rostlazítva és konyhakészen szállítják.
– Fontos a személyes jelenlét, a munka java részét nem adjuk ki a kezünkből. A megrendeléseket mi vesszük fel – mondta Cintia. A tulajdonos egyébként ha kell, maga is beáll félsertéseket bontani.
– A vállalkozás vezetése nagyon sok egyéb feladattal is jár, de szeretem a szakmámat, ezért ha szükség van rá, a feldolgozásból veszem ki a részem, de olykor a kiszolgálásba segítek be – magyarázta Gábor.
A család büszke rá, hogy komolyabb reklámozás nélkül is jól működik az üzletük. A teherautójukra sem teszik fel a cég emblémáját. Az üzlet jó hírneve szájról szájra jár. Szerintük ez a legjobb marketing. Csak a koronavírus-járvány okozott egy kisebb visszaesést, a vendéglők is kevesebb húst rendelnek, hiszen nincsenek nagy rendezvények, most már helyben fogyasztó vendégek sem, csak házhoz szállítás. A család viszont a cég munkavállalóit nem szerette volna elküldeni, ezért fel kellett találniuk magukat.
Így született meg az ötlet, hogy vállaljanak lakossági házhoz szállítást is. Gábor készített erről egy videót, amit feltöltött a világhálóra. Két perc sem telt el, és már be is futottak az első rendelések. A családfő úgy véli, bármilyen helyzet adódik az országban, alkalmazkodni kell hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.