Megfulladt a 26 tonna alatt a kisbusz sofőrje

Megfulladt a 26 tonna alatt a kisbusz sofőrje

baleset
PUBLIKÁLÁS: 2018. május 05. 05:20
Borzalmas dráma játszódott le a Budaörsi úti S kanyarban, miután egy tűzoltókocsi rázuhant egy kisbuszra. A sofőr a kasztniba szorult, nem halt meg azonnal, a 26 tonnás monstrum súlya alatt fulladt meg.
B. B.

Harmonikaszerűen lapította össze egy Toyota kisbusz kasztniját a felboruló tűzoltókocsi csütörtök délután Budapesten, a Nagyszőlős utca és a Budaörsi út kereszteződésénél. A kocsi egy égő gyermekotthonhoz sietett, a Budaörsi útra egy S kanyarban térhetett rá, itt következett be a végzetes borulás. A Borsnak egy szemtanú borzalmas pillanatokról számolt be. A kisbusz sofőrje nem halt meg azonnal, sőt egy tűzoltó folyamatosan beszélt hozzá, várták a segítséget. A tűzoltóautót leemelő darus kocsi megérkezésével egy időben futottak be a mentők. Mire a monstrumot le­emelték a Toyotáról, a beszorult férfi megfulladt.

Fokozott stresszhelyzet

A Bors információi szerint a baleset áldozata egy 64 éves, János keresztnevű férfi. Lapunknak nyilatkozott egy névtelenséget kérő tűzoltó, aki szerint a felborult tűzoltókocsit körülbelül tíz éve adhatták át a Fővárosi Tűzoltóparancsnokságnak. A kocsi a Tas vezér utcából, a XI. kerületi hivatásos tűzoltó-parancsnokságról indult a riasztásra, forrásunk szerint a sofőrben egészen biztosan fokozottan dolgozhatott az adrenalin, a feszültség, hiszen a riasztás szerint gyermekek forogtak veszélyben. Nem kizárható, hogy a kocsi adottságaihoz mérten gyorsabban vezetett, de a helyszínelők által az aszfaltra rajzolt jelekből arra is lehet következtetni, hogy a bal oldali padka dobta meg a kocsit. Ugyanakkor informátorunk azt is hozzátette: a Volvo FL10 Bronto-Skylift F42 HDT típusú tűzoltókocsi egyébként is nehezen manőverezhető, ingatagságra hajlamos.

Megszegték a szabályt?

A baleset ügyében a Központi Nyomozó Főügyészség irányítja a nyomozást, ők egyelőre nem árultak el részleteket. Informátorunk szerint a kétszemélyes emelőkocsiban csupán a sofőr tartózkodott, holott kötelezően két személynek, tehát a vezetôn kívül még a szerkezelőnek is ott kellett volna lennie. A szerkezelő nemcsak a tüzek megfékezésében segít, hanem vonulásnál afféle navigátorszerepet tölt be. Egyelőre nem lehet tudni, hogy a szerkezelő távolmaradása szerepet játszhatott-e a baleset bekövetkeztében.

Vizsga minden típusra

A tűzoltókocsik sofőrjei minden típusra vizsgát tesznek. A balesetező Volvo az egyik leghatalmasabb tűzoltóautó Magyarországon. – Ez egy létrás autó, az aljában fülke van, amely liftként működik, ez megy fel, ezen keresztül lehet menteni – magyarázta a Borsnak Salamon László, a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezetének elnöke. – Ezeken az autókon mindenképpen két em­bernek kell tartózkodnia, sem többnek, sem kevesebbnek. Az is biztos, hogy óriási szakmai kö­vetelményeknek és közlekedésbiztonsági előírásoknak kell megfelelnie egy ilyen esetkocsinak, így biztosan állítom, hogy ezeknek száz százalékig megfelelt az autó – vélekedett Salamon.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.