Könnyek között búcsúzott kedvenc metrószerelvényétől egy 54 éves férfi, aki az elmúlt két és fél évben egy felújításra küldött, különleges járaton teljesített szolgálatot. A kék vonalon bő tíz évvel az ezredforduló előtt, a piroson pedig utána szüntették meg azokat a föld alatti vonatokat, amelyeknek az irányításához még két ember kellett. Ladoniczki Emil 36 éve dolgozik az M3-as vonalon.
– Néhány éve a kettes metrótól egy olyan szerelvényt kaptunk, amelyet két ember vezet. Több mint húsz éve nem ültem ilyenben, teljesen elszoktam tőle, de nem is jöhetett volna jobbkor – magyarázza a Borsnak Emil, akinek a legendás metró a magánéleti válságából is segített kilépni.
– Egy nagyon kedves barátommal róttuk a köröket mindennap Kőbánya-Kispesttől egészen Újpestig. Senki más nem dolgozott így együtt, legendás párost alkottunk. A nyáron lett vége ennek az időszaknak, de nagyban segített feldolgozni a problémáimat. A kollegina elment gyermeket nevelni, így most „egyedül” maradtam – beszélt őszintén az érzéseiről a jó kedélyű férfi. Ezeket a régi metrószerelvényeket folyamatosan elküldik Oroszországba, ahonnan felújítva, hófehéren térnek majd vissza. Az egyik metrósközösség rendszeresen kijár búcsúztatni Kőbánya-Kispestre a rengeteg emléket szimbolizáló monstrumokat.
– Gyerekként imádtam a vasutakat, de metrós sosem akartam lenni igazán. Aztán mégis így alakult. Az első munkahelyem szinte gyerekként kerültem ebbe a világba, mondhatni: a felújításra küldött szerelvényekkel együtt öregedtem meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.