Dr. Zsögöny: Mindent kifizettem, mégis jöttek kikapcsolni az áramot

Dr. Zsögöny: Mindent kifizettem, mégis jöttek kikapcsolni az áramot

ELMŰ
PUBLIKÁLÁS: 2017. augusztus 17. 10:30
Az ELMŰ-vel szemben is képvisel ügyfeleket dr. Zsögöny Ilona polgári peres ügyvéd. A sors fintora: neki is konfliktusa lett az áramszolgáltatóval.
Hu-Zo

– Sok munkám van, elfelejtettem befizetni a villanyszámlát – mesélte a Borsnak az ügyvédnő. – Kaptam egy felszólítást, hogy augusztus 2-ig rendezzem a tartozást, különben 7-én kikapcsolják az áramot. De ez is kiment a fejemből, csak 4-én, pénteken villant be a határidő. Háromnegyed kettőkor felhívtam az ELMŰ-t, hogy mit tegyek.

Ilonának azt tanácsolták a cégnél, hogy mivel csak kettőig van ügyfélfogadás, csekken fizesse be az összeget, de – biztos, ami biztos – menjen be hétfőn az ügyfélszolgálatra. A biztonság kedvéért este a befizetést igazoló szelvényt beszkennelve elküldte e-mailben a cégnek, amit az vissza is igazolt egy automata válaszban. Hétfőn pedig 8.05-kor, a nyitáskor ott volt az ügyfélszolgálaton, kezében a szelvénnyel és az e-maillel, hogy értesítsék a szerelőt, nem kell kikötni az áramot.

– Azt mondták, ha befizetek tizenhétezer forint visszakapcsolási díjat, akkor nem kell aggódnom. Így tettem 9.00-kor. Ennek ellenére délután fél háromkor kopogtattak nálam, hogy kikapcsolják az áramot, és hiába mu­tattam a csekket és a délelőtti befizetés bizonylatát, a két szerelő el akarta végezni a munkát, gondolom, hogy jogos legyen a tizenhétezer forint. A kikapcsolás csak a ha­tározott fellépésem miatt ma­radt el.

Az ügyvédnő szerint a felszólító levélben az van, ha valaki határidőig nem fizet, akkor a helyszínen már hiába igazolja, hogy később kiegyenlítette a számlát. Így szerinte a visszakapcsolási díj nem késedelmi kamat vagy egyszeri kötbér, hanem kötelezően előírt durva büntetés.

Ha hibáztunk, visszajár a pénz

A péntek délután négy után feladott, csekkel átutalt összeg ritkán érkezik be hétfőn reggelig, és a számla kiegyenlítése csak onnantól érvényes – reagált dr. Boros Norbert, az ELMÛ kommunikációs igazgatója. – A szerelőkkel e-mailben tartjuk a kapcsolatot, nem telefonon, és ha valaki a reggeli munkakiosztás után nem néz rá a levelezésére, akkor nem értesül a változásokról. Azt kérjük az ügyféltől, hogy küldje el a panaszát, és amennyiben hibáztunk, kötbérrel együtt visszajár neki a pénz.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.