A kormánypárti média és politikusok körében igen népszerű lett a „Rolex Laci” szóösszetétel, amelyet Botka László szegedi polgármesterre, az MSZP miniszterelnök-jelöltjére használnak. A politikusról ugyanis kiderült: van egy nagy értékű, mintegy kétmillió forintot érő, Rolex márkájú karórája, amit a negyvenedik születésnapjára kapott a feleségétől.
Az órát azonban nem említette a polgármesteri vagyonnyilatkozatában, de ezt később pótolta. A Fidesz mégis rárepült a témára: a Rolexben Botka László általuk vélt mesés gazdagságának egyik bizonyítékát látják. Kérdéseinkre a Rolex magyarországi forgalmazója nem reagált, így nem tudtuk meg, hogy rontotta vagy javította az eladásokat a „Rolex Lacizás”. Ebből valószínűsíthető, hogy nem kívánnak jogi lépéseket tenni a márkanév használata miatt.
Erdélyi Zsolt reklámszakember szerint a nagy márkák nem örülnek annak, ha jelzővé silányodnak, ami akár az eladásaikat is csökkentheti. A Rolex két okból kerülhetett előtérbe: egyrészt könnyen kimondható és leírható, másrészt a gazdagság, a luxuskategória szinonimája. Ez önmagában nem lenne káros, de itt az eredmény számít, és egy politikus esetében a luxus nem pozitív.
Ismert márkákhoz köthető gúnynevek nem akadnak a magyar politikában, egy kivétellel. Csányi Sándor bankelnök elsütötte a „Twitterhuszár” jelzőt Deutsch Tamásra, aki gyakran ír szabadszájú üzeneteket a Twitter közösségi oldalára.
Más gúnynevekből viszont bőven akad. A Rezsi Szilárd nevet a rezsicsökkentésért felelős Németh Szilárd nyerte el. Lázár János akkor kapta a Lézer Jani nevet, amikor autóján a traffipax ellen használatos lézerblokkolót használt.
De ott volt még Torgyán Pubi (Horn Gyula mondatából), Hóbagoly (Boross Péter) és a Böszme (Gyurcsány Ferenc őszödi beszéde alapján) is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.