Magyar keverék kutyát választottak az Egerek és emberek címû színdarab állati főszereplőjének a skóciai Királyi Színházban. Tara kutyus harmincöt másik ebet utasított maga mögé.
Nagy a felhajtás mostanában az egykori kóbor kutya, Tara körül. Színházi próbákra jár, sajtótájékoztatókon vesz részt és fotósoknak pózol. Mindez azért, mert őt választották ki az Egerek és emberek című színdarab egyik főszereplőjének, amit Edinburgh-ben mutatnak majd be április végén.
Tarával nem bánt mindig kegyesen az élet. Magyarországon többször megverték, és hónapokig az utcán kóborolt. Ötéves korában fogadta örökbe az osztrák Lydia Gschossmann. Hosszú időbe tellett, mire a kutyus ismét hozzászokott az emberi kézhez.
– Sokáig félt, ha sok ember vette körül, csendes volt és visszahúzódó, ki volt éhezve a szeretetre – mesélte Lydia az ebről.
Lydia gondozásának hála a ma már tízéves Tara normális életet él, sőt még annál is jobbat. Januárban ugyanis jelentkeztek a skót színház felhívására, amelyben John Steinbeck regényének színházi feldolgozásához kerestek állatszereplőt. Több hétig tartott a kiválasztási folyamat, végül a producerek választása Tarára esett.
– Odáig vagyok érte – áradozott Matthew Gale producer. – Több jelentkező is esélyes volt a szerepre, de Taránál alkalmasabbat nem találtunk.
Állatokat szerepeltetni színpadon egyébként rizikós vállalkozás. Halász Árpád állatidomár a Borsnak elmondta, jól képzett állatok és jól képzett trénerek nélkül nagy az esély, hogy a színpadon az állatok egy váratlan pillanatban kilépnek a szerepükből. Magyarországon a Madách Színházban egy Ízisz nevű kutya játssza Barta Rómeót az Agyeldobás című darabban, de egereket és bárányokat is láthat a közönség.
A darabot hétszer mutatják majd be, Tara előadásonként öt percre tűnik majd fel. Háromszáz font, átszámítva több mint százezer forint üti a mancsát a kutyusnak.
– Eleinte idegesen viselkedett a próbákon, de végül teljesen hozzászokott – magyarázta Lydia. – Most már alig lehet leparancsolni a színpadról – mesélte nevetve a gazdi. A kutyust szerepe szerint lelövik a darab végén, de mindenkit megnyugtattak, Tarának nem esik bántódása a színpadon. A meghajlásáig a függöny mögött vár majd.