A BKK vezére azt mondta a Borsnak, nyáron sem lesz meleg az alagútban.
Az M3-as metróvonal Magyarország legnagyobb forgalmú járata a fővárosi tömegközlekedésben. Munkanapokon közel félmillióan utaznak rajta. Harminc éve érdemi felújítás nélkül közlekednek a szerelvények Kőbányától Újpestig. A BKV július elején jelentette be, hogy új metrókocsik vásárlása helyett a jelenlegi szerelvényeket korszerűsítik.
A tervek szerint a harminchét darab, hat kocsiból álló szerelvény felújítását az orosz Metrowagonmash cég végzi, bár a szerződést még nem kötötték meg. A tervek szerint a felújított kocsik utastere sokkal komfortosabb lesz, és csökken a zaj is. Ám a légkondicionálót továbbra sem kapnak. Bolla Tibor vezérigazgató azt ígéri: nem lesz meleg az alagútban.
– Klíma csak a vezetőfülkékbe kerül. A kocsiszekrényeket túlságosan át kellett volna építeni hozzá, ami már nem lett volna gazdaságos. A szellőztetésről a plafonon elhelyezett ventilátorok gondoskodnak majd. Az utazás közben termelt hő visszaáramlik a rendszerbe, így megszűnik az állomásokon is a fullasztó hatás – nyilatkozta a Borsnak a BKV vezérigazgatója. A megújult kocsikba ígértek kamerás utastéri megfigyelőrendszert. Lehetséges lesz az is, hogy rendkívüli helyzetben az álló szerelvényben az utasok a kocsik között átjárhassanak.
A beruházás 219 millió euróba kerül, ami közel 70 milliárd forintot jelent. A tervek szerint jövő év végétől már állítanak be a megújult szerelvényekből.