A helyszín a forgalmas budapesti Széll Kálmán tér, péntek 11 óra 30 perc. És a Bors tesztje: hány kerékpáros veszi a fáradságot, hogy leszálljon a bicikliről és áttolja?
Az eredmény siralmas, hiszen elvétve láttunk olyan embert, aki betartotta az előírtakat. A legszebb jelenet pedig az volt, amikor egy zöld felsős szőke hölgy három közterületes gyűrűjében száguldott az a zebrán. És hogy fokozzuk, több esetben nem csak a zebrán bringáztak, ráadásul piros lámpa mellett keltek át az egyik járdáról a másikra.
Arra sem sokat kellett várnunk, hogy a forgalommal szemben haladó biciklist lássunk, és azt is hamar megtapasztaltuk, van olyan bringás, aki az úton simán átvág a piroson, aztán pedig csodálkozik, hogy oldalról megérkeznek az autók...
A Kerékpárklub elnöke szerint amúgy nem egyértelmű, hogy tolni kell-e a kerékpárt a zebrán. – Én úgy gondolom, konkrétan nincs olyan szabály, ami azt írná elő, hogy csak tolni lehet a zebrán a kerékpárt, ezért az előírásokat lehet így is és úgy is értelmezni – mondja László János. – Ezt a rendőr is értelmezheti kétféleképpen, de nem biztos, hogy a bíróságon védhető az álláspontja.
Nos, a klub elnöke vitatja, ugyanakkor a KRESZ 54. paragrafusa igencsak világosan fogalmaz a zebrás közlekedésről: „A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva – a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint – kell az úttesten áthaladnia.”
Szerettük volna megtudni a rendőrségtől, hogy az elmúlt évben hány kerékpárost büntettek meg amiatt, hogy nem szállt le a bringájáról a zebrán, de azt a választ kaptuk, hogy ilyen jellegű adatokkal nem rendelkeznek...
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.