A Skoda jól látható fejlődésben van, jelenleg futó hét típusa a legszélesebb választék a cég életében, ráadásul immáron öt modellt is elláttak összkerékhajtással, de augusztusra megjelenik a hatodik is.
A palettán a legújabb modell a Yeti Outdoor, amely a városi Yeti-változat mellé érkezik kicsit sportosabb megjelenéssel, a szabadidősportok szerelmeseinek.
Mindkét autó – a széles motorválaszték mellett – kapható az ötödik generációs Haldex 4 x 4 hajtáslánccal, ami könnyebb terepek meghódítására is alkalmassá teszi a belül amúgy igen tágas kocsit. A Skoda a Yeti modellel lépett be 2009-ben a szabadidőautók mezőnyébe, és a siker nem maradt el, az elmúlt csaknem öt évben 337 ezer Yetit adtak el, amelyek közel fele már összkerekes volt.
A most bemutatkozó új Yeti sokkal többre képes, mint azt gondolnánk.
Egy osztrák, terepjárók számára létrehozott tesztpályán tettük próbára az Outdoor 4 x 4 változatokat, és magunk is meglepődtünk. A műszerfalon található terepező kapcsoló (off-road) aktiválásával a Yeti igazi hegyi ragadozóvá válik, és könnyedén birkózik meg a meredek lejtőkkel és emelkedőkkel, ha kell, egy patakmederben is vidáman caplat felfelé. Ez a fokozat zárja az elektronikus differenciálzárat, így még olyan extrém helyzetben is menetképes marad a Yeti, amikor az egyik kereke a levegőbe emelkedik.
A 30 kilométer per óra sebesség alatt működő off-road fokozat természetesen több elektronikai változtatást is hoz, így a blokkolás- és a kipörgésgátlót is a terepviszonyokhoz, a tapadásmentes felületekhez optimalizálja. A Yeti lejtmeneti vezérlő bekapcsolásával képes gyakorlatilag önállóan leereszkedni havas, saras lejtőkön a megfelelő sebességgel.
A Yeti Outdoor egy igazi igásló, hiszen a kicsinyke autó az összkerékhajtásnak köszönhetően akár 2,1 tonnás utánfutót is vontathat. Jelenleg három dízel- és egy benzines motor szerepel a kínálatban, és a legnagyobb dízel erőforrás automata duplakuplungos váltóval is rendelhető.