A palettán a legújabb modell a Yeti Outdoor, amely a városi Yeti-változat mellé érkezik kicsit sportosabb megjelenéssel, a szabadidősportok szerelmeseinek.
Mindkét autó – a széles motorválaszték mellett – kapható az ötödik generációs Haldex 4 x 4 hajtáslánccal, ami könnyebb terepek meghódítására is alkalmassá teszi a belül amúgy igen tágas kocsit. A Skoda a Yeti modellel lépett be 2009-ben a szabadidőautók mezőnyébe, és a siker nem maradt el, az elmúlt csaknem öt évben 337 ezer Yetit adtak el, amelyek közel fele már összkerekes volt.
A most bemutatkozó új Yeti sokkal többre képes, mint azt gondolnánk.
Egy osztrák, terepjárók számára létrehozott tesztpályán tettük próbára az Outdoor 4 x 4 változatokat, és magunk is meglepődtünk. A műszerfalon található terepező kapcsoló (off-road) aktiválásával a Yeti igazi hegyi ragadozóvá válik, és könnyedén birkózik meg a meredek lejtőkkel és emelkedőkkel, ha kell, egy patakmederben is vidáman caplat felfelé. Ez a fokozat zárja az elektronikus differenciálzárat, így még olyan extrém helyzetben is menetképes marad a Yeti, amikor az egyik kereke a levegőbe emelkedik.
A 30 kilométer per óra sebesség alatt működő off-road fokozat természetesen több elektronikai változtatást is hoz, így a blokkolás- és a kipörgésgátlót is a terepviszonyokhoz, a tapadásmentes felületekhez optimalizálja. A Yeti lejtmeneti vezérlő bekapcsolásával képes gyakorlatilag önállóan leereszkedni havas, saras lejtőkön a megfelelő sebességgel.
A Yeti Outdoor egy igazi igásló, hiszen a kicsinyke autó az összkerékhajtásnak köszönhetően akár 2,1 tonnás utánfutót is vontathat. Jelenleg három dízel- és egy benzines motor szerepel a kínálatban, és a legnagyobb dízel erőforrás automata duplakuplungos váltóval is rendelhető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.