Három teherszállító gép tartott szombaton az Ukrajnától elszakadni akaró Luhanszk városának reptere felé. A városban néhány napja kiáltották ki a Luhanszki Népi Köztársaságot. A repülők Il–76-osok voltak. Az első közülük elérte a repteret, a harmadik visszafordult Melitopolba. A másodikat, 40 katonával és 9 fős személyzetével leszállás közben a bozótosból lőtték ki. A reptér egyik kamerája fénycsóvát rögzített, azaz vélhetően rakétával vették célba a gépet. Ezután újabb, két, hatalmas fényár jelent meg az éjszakai égbolton. Az elsőt a rakéta becsapódása okozhatta, a második a gép felrobbanása. A repülő órákig égett, végül mindössze egy szárnydarab maradt meg belőle, a törzsrész az utasaival együtt megsemmisült.
Ukrajnában vasárnap délben egyperces néma csenddel emlékeztek, lemondtak számos kulturális rendezvényt és sporteseményt. Porosenko ukrán elnök megtorlást ígért a kelet-ukrajnai lázadók ellen.
Az Il-76-os első típusa 1971-ben készült el, az iraki–iráni háborúban (1980–1988) vetették be először élesben Szaddám csapatai, majd az iráni légierő is vett belőle. A Luhanszkban lezuhant járművet Taskentben gyártották. A típust elképesztő teherbírás jellemzi, legerősebb változata 70 tonnát szállíthat. Előnye még, hogy rövid leszállópályát igényel. Hétszáz méteren felszáll, négyszázon landol. Beceneve: égi igásló.
Hadászati blogok szerint vélhetően Kovrovban (Oroszország) gyártották azt a rakétát, amely végezhetett a repülővel. Az Igla-S 2004 óta van hadrendben, célkövető rendszere rendkívül korszerűnek számít. Önrávezető fejjel rendelkezik, hat kilométerről lőhető ki. Vállról indítható, súlya 10,5 kilogramm.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.