Az autógyárak rendszeresen elemzik az autópiaci szokásokat, keresik a potenciális vásárlók igényeit, és sok esetben megpróbálnak ehhez idomulva újabb vevőket megnyerni márkájuknak. Korábban sorra alakítottak ki újabb és újabb kategóriákat, így vannak a klasszikus négyajtós modellek mellett kombik, kabriók, egyterűek vagy épp a kor mostanság legdivatosabb kategóriája, a szabadidő-autóké.
Úgy tűnik azonban, az innovációnak ezen ága kifulladóban van, így most új pénzcsinálókra van szükség. Az jól látszik, ha valamire a prémium jelzőt aggatják, azt az autót nyugodtan lehet a valódi értékénél jóval drágábban értékesíteni, még akkor is, ha a mindennapos szolgáltatásai nem feltétlenül haladják meg a nem prémium autókét.
Itt jön képbe a marketing ördögi eszköztára, meggyőzni a vásárlót arról, hogy ha drágán is, de szükség van minden olyan kiegészítő lehetőségre, mely közvetlenül nem szükséges az autó működéséhez.
Az Adam nyíltan a tehetős vásárlók pénztárcájára hajt. Alapváltozatában sokban nem tér el az átlagos kisautóktól, bár igen valószínű, hogy senki nem fogja az alapmodellt választani. Az új Adamhoz 12-féle karosszériaszín, háromféle tetőszín, négyféle belső szín, 31-féle felni, 19 féle műszerfal- és ajtópanel választható. A gyári kommunikáció szerint az Adam minden más autónál jobban egyénre szabható, persze ezért rendesen ki kell nyitni a pénztárcánkat.
Az autó egyik különlegessége a fedélzeti elektronikai és navigációs rendszer. A 90 000 forintért megvehető navigáció nem az autó rendszerein fut, hanem a tulajdonos okostelefonján (Android és Apple iOS), de a kezelése a középkonzolon lévő érintőképernyőn történik. A prémium érzést növelheti a Park Assist is, mely önállóan parkolja be az autót a szabad helyre, a hölgyek pedig kedvelhetik a gombnyomásra könnyebben járó kormányt is.
A motorok terén már szűkmarkúbbak voltak az ingolstadtiak, hiszen mindössze három különböző benzines motor szerepel az árlistán, 70, 85 és 100 lóerős teljesítménnyel, százezres felárért akár start/stop rendszerrel.
Az autó kezdőára alig haladja meg a 3 millió forintot, de ez az Adam lehetőségeiből csupán a formát kínálja, a háromféle felszereltségi csomag (Jam, Glam, Slam) mellé egy-két extrát illesztve az autó ára gyorsan kúszik a négymilliós összeghatár fölé, és a határ ennél az autónál tényleg a csillagos ég, hiszen 64 LED-fénnyel kialakított csillagos égbolt is rendelhető tetőkárpitként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.