Aktuális

Adam a tehetősekre hajt

Bors

Létrehozva: 2013.08.11.

Sokak számára az autó csupán helyváltoztatási eszköz, másoknak státusszimbólum, megint mások az önkifejezés eszközét is látják kocsijukban. Az Opel Adam nekik készül.

Az autógyárak rendszeresen elemzik az autópiaci szokásokat, keresik a potenciális vásárlók igényeit, és sok esetben megpróbálnak ehhez idomulva újabb vevőket megnyerni márkájuknak. Korábban sorra alakítottak ki újabb és újabb kategóriákat, így vannak a klasszikus négyajtós modellek mellett kombik, kabriók, egyterűek vagy épp a kor mostanság legdivatosabb kategóriája, a szabadidő-autóké.

Úgy tűnik azonban, az innovációnak ezen ága kifulladóban van, így most új pénzcsinálókra van szükség. Az jól látszik, ha valamire a prémium jelzőt aggatják, azt az autót nyugodtan lehet a valódi értékénél jóval drágábban értékesíteni, még akkor is, ha a mindennapos szolgáltatásai nem feltétlenül haladják meg a nem prémium autókét.

Itt jön képbe a marketing ördögi eszköztára, meggyőzni a vásárlót arról, hogy ha drágán is, de szükség van minden olyan kiegészítő lehetőségre, mely közvetlenül nem szükséges az autó működéséhez.

Az Adam nyíltan a tehetős vásárlók pénztárcájára hajt. Alapváltozatában sokban nem tér el az átlagos kisautóktól, bár igen valószínű, hogy senki nem fogja az alapmodellt választani. Az új Adamhoz 12-féle karosszériaszín, háromféle tetőszín, négyféle belső szín, 31-féle felni, 19 féle műszerfal- és ajtópanel választható. A gyári kommunikáció szerint az Adam minden más autónál jobban egyénre szabható, persze ezért rendesen ki kell nyitni a pénztárcánkat.

Az autó egyik különlegessége a fedélzeti elektronikai és navigációs rendszer. A 90 000 forintért megvehető navigáció nem az autó rendszerein fut, hanem a tulajdonos okostelefonján (Android és Apple iOS), de a kezelése a középkonzolon lévő érintőképernyőn történik. A prémium érzést növelheti a Park Assist is, mely önállóan parkolja be az autót a szabad helyre, a hölgyek pedig kedvelhetik a gombnyomásra könnyebben járó kormányt is.

A motorok terén már szűkmarkúbbak voltak az ingolstadtiak, hiszen mindössze három különböző benzines motor szerepel az árlistán, 70, 85 és 100 lóerős teljesítménnyel, százezres felárért akár start/stop rendszerrel. 

Az autó kezdőára alig haladja meg a 3 millió forintot, de ez az Adam lehetőségeiből csupán a formát kínálja, a háromféle felszereltségi csomag (Jam, Glam, Slam) mellé egy-két extrát illesztve az autó ára gyorsan kúszik a négymilliós összeghatár fölé, és a határ ennél az autónál tényleg a csillagos ég, hiszen 64 LED-fénnyel kialakított csillagos égbolt is rendelhető tetőkárpitként. 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek