Az elmúlt évek európai autókiállításain már találkozhattunk a kínai autóipar remekeivel. Sokszor csak koppintásai voltak neves gyártók termékeinek, melyeket akkor sikerült is kitiltani Európából.
A Sanghaji Autószalon az évek alatt szépen lassan kinőtte magát, és immár a legendás frankfurtihoz, a legnagyobb európai kiállításhoz hasonlítják.
Mindez nem kizárólag a kínai piacot meghódítani kívánó európai és amerikai gyártóknak köszönhető, hanem a szépen, csendben megerősödő hazai, mármint kínai autóiparnak, mely számtalan márkával, elképesztő mennyiségű új modellel mutatkozik be a nagyközönségnek.
Európa az elmúlt években a jog erejével még visszatartott néhány kínai márkát, de ez nem alkalmazható a végtelenségig, a piaci folyamatok lassan elmossák az akadályokat. Akkor pedig visszavonhatatlanul és versenyképes áron (ezeknél nem csak szlogen lesz az ár-érték arány) megérkeznek Európába, és kínálnak olyan autókat, amelyek még az igényes európai vásárlóközönséget is ámulatba ejtik.
Senkinek ne legyenek kétségei a minőség elképesztő javulásáról, inkább kezdjük el közösen tanulni az új márkákat: Brilliance, Besturn, Byd, Cangan, Chery, Geely, Haina.