Három szakaszon a legrosszabb a pálya: Újpesten, a Corvin negyed és a Klinikák között, illetve a Népliget és az Ecseri út közötti részen. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint régen le kellett volna cserélni ezeket a síneket, mert veszélyesek - hangzott el a Duna tévé Híradójában.
„A műegyetemi és MÁV-os vizsgálat azt írta elő a BKV számára, hogy a sínek kétharmadát azonnal cserélni kell. Ez nem következett be. Úgyhogy a BKV szakemberei attól félnek, hogy kezelhetetlen lesz a helyzet. Ebben az esetben le kell állítani a közlekedést” - mondta Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke.
A legolcsóbb az lenne, ha a BKV a MÁV-tól vásárolna használt síneket. Erre most adott engedélyt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. A tárca közleményében azt írja: támogatják, hogy a MÁV használt síneit a BKV megvásárolja a 3-as metró átmeneti felújításához. De mivel a MÁV-sínek állami vagyonnak számítanak, nem adhatók oda ingyen. Ráadásul a használt síneket fel is kell újítani.
A Híradó kereste a BKV-t is, de nem nyilatkoztak.
A riportban elhangzott, hogy a síneket még akkor tették le, amikor megépült a 3-as metró, vagyis 36 éve. A szakértők már két évvel ezelőtt is azt mondták, hogy ki kell cserélni, mert vannak részek, ahol félcentis repedések vannak rajta. Cserére nem volt pénz, csak csiszolták és hegesztették a síneket. Mára viszont már vannak olyan részek, ahol 10-15 centis repedések vannak a pályán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.