Azon autóstársaim, akik próbáltak már új kocsit venni egy márkakereskedésben, bizonyára átélték azt az élményt, amikor ki kell választani a széles kínálatból a sajátunkat. Sokszor adódik a kérdés, vajon mások mit választanak, melyik modellt, milyen felszereltséget részesítenek előnyben? A Bors sorozatában az importőri statisztikák segítségét hívjuk támaszként, ami egy újabb fogódzó lehet a választás során.
A cseh gyártó immár az Octavia modellcsalád második generációját koptatja. Az alsó középkategóriás autó megjelenésében talán nem hozza a megdöbbentő szépséget, a modell inkább a praktikumra és a remek ár–érték arányra épít. A második generációban már a hátsó ülésen ülőknek is elfér a lábuk, miközben a csomagtartó méretéből adódóan továbbra is alkalmas a bálnák hazafuvarozására.
Vajon melyik fogy a legjobban?
A karosszériaváltozatok közül magasan az ötajtós változat vonzza a legtöbb érdeklődőt, bár a családok számára mindenképp alkalmasabb lehet a kombi változat.A Volkswagen csoport minden modelljét ellátja a konszern legkorszerűbb motorjaival, így az Octaviában is széles választék érhető el. A statisztikák szerint a dízelek vezetnek, hiszen az eladott autók felét az 1,6 TDi erőforrással helyezik forgalomba, míg a középáras 1,4 TSI (turbó benzines) alig egyharmadért áhítozik.
A felszereltség terén hozza csak igazán zavarba a vásárlót az Octavia. Nem kevesebb, mint nyolc közül választhat mindenki magának. A legkedveltebb a „clever” felszereltségi szint, amelynél az extrák listája igen hosszú. Ez persze egy kicsit a marketing része is, hiszen más cégek ritkán sorolják a felár nélküli extrák/szériafelszereltség sorába az ablaktörlőt vagy a kürtöt. A „clever” szintre a vásárlók nyolcvan, míg az elegancra nagyságrendileg húsz százaléka szavaz.