Teljes váltás volt a Mercedesnél

A-osztály
PUBLIKÁLÁS: 2012. július 22. 22:00
Évekkel ezelőtt valószínűleg senki sem gondolta volna: egy Mercedes lehet fiatalos, trendi, és nem kell érte tízmilliókat hagyni a kasszánál. Az új A-osztály sarkaiból fordítja ki a patinás céget.
Bors

A napokban az új A-osztályos Mercedes hazai sajtóbemutatójára voltam hivatalos. Kicsit feszengve öltöztem reggel, mondván: a tűző napsütésben megsülök az öltönyben, de mégiscsak egy Mercedes-rendezvényről van szó… Végül bevállalva a farmeres megjelenést érkeztem a Kopaszi-gáthoz, ahol nagy megkönnyebbülés volt, hogy a Mercedes Benz magyarországi igazgatója is ingben, nyakkendő nélkül fogadott. Nem lehetett nem észrevenni – és ekkor még az autóval nem is találkoztunk –, itt valami változik, a Mercedes fiatalos, lendületes márka szeretne lenni.

Talán furcsa, hogy egy autó bemutatójánál leginkább a körítésről írok, de úgy hiszem, az A-osztály premierjének az autó mellett inkább ez volt a lényeg: a patinás csillagos márka, mely sokak számára a szolid eleganciát, az idősödő vásárlóközönséget jelenti, most új arculat, és ezzel együtt új piacok felé törekszik. Szükség is van rá, hiszen a fő konkurensei, mint a BMW és az Audi egyaránt ebben a fiatalosabb korosztályban terjeszkedik, nem is kis sikerrel, így ideje volt a Mercedesnek is nyitnia. Húszas éveimben volt egyszer Mercedesem, akkor azért kellett, hogy idősebbnek, megfontoltabbnak tűnjek, manapság, túl a negyvenen, ha épp oda kerülne a sor, épp a fiatalítást várnám el a márkától.

Persze a rendezvényen ott volt az A-osztály bemutatóautója is, mely valljuk meg, az előző, kissé félresikerült nagymamás piaci autó jellegét teljesen elfelejtve, egy igazi kis sportos, dinamikus megjelenésű vagány járgány lett. A prémium kompakt kategóriában rajtoló kisautónak, mely azért négy személy számára kényelmes utazást biztosít átlagos csomagtér mellett, olyan konkurensekkel kell megküzdenie, mint az 1-es BMW vagy az Audi A3.

A stuttgarti mérnökök a hivatalos tájékoztató szerint egy üres lappal kezdtek neki az új autó fejlesztésének (a korábbi A-osztályt ismerve nem is lehetett más választásuk), és beleálmodtak mindent, amit szívük szerint beleraktak volna. Az autót ellátják – persze némi felár ellenében – minden olyan, manapság ismert aktív és passzív biztonsági rendszerrel, ami a márka presztízséhez elengedhetetlen, így a Pre-Safe balesetmegelőző rendszer vagy a követőradar is elérhető, de a fedélzeti szórakoztató rendszer is teljes mértékben iPhone-kompatibilis.

A háromféle dízel, és két benzines erőforrással forgalomba kerülő autó árlistája érdekes módon magasabban kezdődik, mint a konkurenseké, hiszen a benzines változat 6,82 millió, míg a dízel változat 7,36 millió forintért kerül a kereskedésekbe, igaz, az alapfelszereltség is eléggé rámenős, gazdagon kapott extrákat az autó. 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.