Aktuális

Teljes váltás volt a Mercedesnél

Bors

Létrehozva: 2012.07.22.

Évekkel ezelőtt valószínűleg senki sem gondolta volna: egy Mercedes lehet fiatalos, trendi, és nem kell érte tízmilliókat hagyni a kasszánál. Az új A-osztály sarkaiból fordítja ki a patinás céget.

A napokban az új A-osztályos Mercedes hazai sajtóbemutatójára voltam hivatalos. Kicsit feszengve öltöztem reggel, mondván: a tűző napsütésben megsülök az öltönyben, de mégiscsak egy Mercedes-rendezvényről van szó… Végül bevállalva a farmeres megjelenést érkeztem a Kopaszi-gáthoz, ahol nagy megkönnyebbülés volt, hogy a Mercedes Benz magyarországi igazgatója is ingben, nyakkendő nélkül fogadott. Nem lehetett nem észrevenni – és ekkor még az autóval nem is találkoztunk –, itt valami változik, a Mercedes fiatalos, lendületes márka szeretne lenni.

Talán furcsa, hogy egy autó bemutatójánál leginkább a körítésről írok, de úgy hiszem, az A-osztály premierjének az autó mellett inkább ez volt a lényeg: a patinás csillagos márka, mely sokak számára a szolid eleganciát, az idősödő vásárlóközönséget jelenti, most új arculat, és ezzel együtt új piacok felé törekszik. Szükség is van rá, hiszen a fő konkurensei, mint a BMW és az Audi egyaránt ebben a fiatalosabb korosztályban terjeszkedik, nem is kis sikerrel, így ideje volt a Mercedesnek is nyitnia. Húszas éveimben volt egyszer Mercedesem, akkor azért kellett, hogy idősebbnek, megfontoltabbnak tűnjek, manapság, túl a negyvenen, ha épp oda kerülne a sor, épp a fiatalítást várnám el a márkától.

Persze a rendezvényen ott volt az A-osztály bemutatóautója is, mely valljuk meg, az előző, kissé félresikerült nagymamás piaci autó jellegét teljesen elfelejtve, egy igazi kis sportos, dinamikus megjelenésű vagány járgány lett. A prémium kompakt kategóriában rajtoló kisautónak, mely azért négy személy számára kényelmes utazást biztosít átlagos csomagtér mellett, olyan konkurensekkel kell megküzdenie, mint az 1-es BMW vagy az Audi A3.

A stuttgarti mérnökök a hivatalos tájékoztató szerint egy üres lappal kezdtek neki az új autó fejlesztésének (a korábbi A-osztályt ismerve nem is lehetett más választásuk), és beleálmodtak mindent, amit szívük szerint beleraktak volna. Az autót ellátják – persze némi felár ellenében – minden olyan, manapság ismert aktív és passzív biztonsági rendszerrel, ami a márka presztízséhez elengedhetetlen, így a Pre-Safe balesetmegelőző rendszer vagy a követőradar is elérhető, de a fedélzeti szórakoztató rendszer is teljes mértékben iPhone-kompatibilis.

A háromféle dízel, és két benzines erőforrással forgalomba kerülő autó árlistája érdekes módon magasabban kezdődik, mint a konkurenseké, hiszen a benzines változat 6,82 millió, míg a dízel változat 7,36 millió forintért kerül a kereskedésekbe, igaz, az alapfelszereltség is eléggé rámenős, gazdagon kapott extrákat az autó. 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek