Aktuális

Jól fogy a medence és a klíma a nagy árzuhanásban

Létrehozva: 2012.07.09.

Egy áruházláncnál az összes akciós kerti medence elkelt, de jól fogy a légkondi, a ventilátor és az évszakhoz illő ruházat is. A szakemberek szerint máskor is július elején indult a nyári vásár, de ritkán esett egybe ennyire a legforróbb napokkal. 

Miközben az elviselhetetlen hőségben legkevésbé vásárolni van kedve az embernek, az üzletek, bevásárlóközpontok kellemes klímával és akár 30–50 százalékos árengedménnyel csábítanak.

Fügedi Juditot inkább az akciók vonzották az egyik sportboltba, semmint a klíma. – Szeretek futni, akár hegyi terepen is, így jól jön nyárra egy új futócipő. Még nem tudtam dönteni, de bármelyik pár is jön velem, tízezer forintot spórolok most a nyári akcióban. Nem csak a kedvezmény nagysága, de a júliusi eleji vásár is meglepett.

Szász Zoltánné Kati a Mammut bevásárlóközpont szökőkútjánál hûsöl Judit lányával és kisunokájával, Janinával.  – Tíz-tizenöt fokkal is kellemesebb idebent, mint odakint. A régóta tartó kánikula teljesen átforrósította a falakat odahaza, itt elviselhetőbb. A két és fél éves unokám élvezi a szökőkutat, mi pedig az árengedményekkel megpakolt kirakatok előtt bámészkodunk. Meglepően korai és nagy az árleszállítás, ami mögött az állhat, hogy idén még kevésbé vásároltak az emberek, mint az előző években, s a kereskedők mind inkább szeretnének megszabadulni a felhalmozott árukészlettől – vélekedik a nagymama.

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint évek óta ilyenkor kezdődik a nyári vásár.  – Sokaknak azért tűnhet úgy, hogy idén korábban kínálnak kedvezményeket, mert most a kánikula beálltával egy időben indultak el a leértékelések, és sok ember ilyenkor döbben rá, hogy ma már kevésbé tetszik neki a régi nyári ruhája vagy kinőtte Az akciók célja a vásárlócsalogatás, illetve a raktárkészlet kisöprése – összegzett a szakember.

Kutya meleg ide, nyári utazások oda, a Bors úgy tudja, az egyik áruházlánc összes budapesti üzletében elkeltek az akciós kerti medencék, még a kiállítási darabok is gazdára találtak.

Hasonló lelkesedésről számolt be Sebők Márton, a Bécsi úti Praktiker üzletvezető-helyettese.  – Egy hét alatt három-négy százezer forintos medence is gazdára talált, de nagy a kereslet a mobil klímák, napernyők és ventilátorok iránt is. Az átlagvásárlás 5-10 százalékkal nőtt a tavalyi év hasonló időszakához képest, s egyre többen élnek az internetes vásárlás előnyével, így ki se kell mozdulniuk otthonról, házhoz érkezik a légkondi vagy a kerti medence – mondja.

Kalmár László, a Mammut Hervis üzletvezetője szerint az emberek előszeretettel élnek az akciókkal. – Számos szezonális termék mellett a kerékpárok és az egyik nagy sportszermárka termékei is 30 százalékkal olcsóbbak most nálunk, s elárulhatom, a fesztiválszezon kapcsán hamarosan a sátrakra és hálózsákokra is akciós árcímke kerül.

Folytatódnak tehát az árengedmények, újabb termékek kerülhetnek kedvezőbb árkategóriába, ugyanakkor érdemes óvatosan bánni a kiárusításokkal, mert a legdivatosabb termékek nem maradnak augusztusig a boltok polcain.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek