Kevesen tudják, de a Hyundai – karöltve a Kiával – lassacskán a világ autógyártásának egyik meghatározó tényezője lesz. Még arra is futja a cég energiájából, hogy külön modelleket tartson fent Európának, illetve a tengerentúli piacoknak, Ázsiáról már nem is beszélve. Az öreg kontinensnek szánt modellek i betűs jelöléseit továbbra sem tudjuk logikával feldolgozni, s olyan speciális modelleknél, mint a szóban forgó Elantra, végképp elveszítjük a fonalat. Vagyis az Elantra nem ide készül, évekig nem is volt a kínálatban, az új modell mégis lehetőséget kapott, hogy megméresse magát az amúgy igen kemény piacon.
De hova is sorolhatnánk ezt az autót, mely formailag kupé, ugyanakkor négyajtós, tágas az utastere, ráadásul a csomagtér is méretes. Az autó már ránézésre is hosszú és lapos, sôt még kicsit szélesebb is az átlagnál. A külső pazar méretek szerencsére az utastérben is visszaköszönnek, a mélyen kialakított műszerfal pedig jelentősen növeli a térérzetet. Az egész kocsi eleganciát, kifinomultságot sugároz.
Az autó felszereltsége alapból (Life) is gazdag, többek közt széria az ESP és a hat légzsák, a ködlámpa, a légkondicionáló, az elektromosan állítható, fűtött visszapillantó, a négy motoros ablak, a bőrözött, az MP3-at is olvasó hifi, az USB-csatlakozó, a fedélzeti számítógép is. Természetesen lehetőség van további extrák beszerzésére is, melyek közül többet a szerkesztőségben járt tesztautó tartalmazott is, így az automata váltót is.
Fontos információ, hogy a felszereltség széles választéka mellett az európai piacon mindössze egyetlen 1,6 literes, 132 lóerős motorral lehet kapni, melyhez választható extra a klasszikus automata váltó. Ez a szerkezet sajnos semmi esetre sem tükrözi híven a kis motor lehetőségeit, és bár az autó képes tempósan haladni, az automata működése mellett inkább van kedvünk gurigázni az Elantrával, mintsem a formával egyezően sportosan száguldani.
Az Elantra árazása egész jól sikerült, hiszen az alapváltozat ára az aktuális kedvezményekkel alig haladja meg a 4,5 millió forintot, bár az extrákkal gyorsan emelkedik a pénztárnál fizetendő összeg, hiszen a Style csúcsfelszereltséggel, automataként és napfénytetővel még kedvezményesen is jócskán veri a 6 milliós összeget. Az ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garancia ennél a Hyundainál is nagy csáberő.
Legjobb a Kia
Elégedettség Bizonyára mindenki ismeri azt a helyzetet, mikor két autós összetalálkozik, és elkezdik kibeszélni az autóikat, jobb esetben dicsérve, rosszabb esetben elmarasztalva. Hasonlót tesz a JD Power is minden évben, mikor közel 15 ezer német autós megkérdezésével felállítja rangsorát: mely márka és típus tulajdonosai a legelégedettebbek autóikkal.
A felmérés igen alapos, a teszt során 67 paramétert vesznek figyelembe, ezeket témakörökre osztják, amelyek a következők: a gépkocsi minősége és megbízhatósága, a gépkocsi vonzereje, a márkaszerviz teljesítménye, valamint az autó fenntartási költségei. A megkérdezettek legalább két éve tulajdonosaik járgányuknak, így ismerik minden porcikáját. Érdekes, hogy a 2012-es felmérést a Kia Sportage nyerte, mely minden kategóriában ötcsillagos minősítést kapott tulajdonosaitól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.