Egyre nehezebb dolga van annak, aki a Hyundai márkát szeretné elhelyezni az autópiaci térképen. A folyamatosan új modellekkel megjelenő gyártó ráadásul speciális típusokkal zavarja a képet.
Kevesen tudják, de a Hyundai – karöltve a Kiával – lassacskán a világ autógyártásának egyik meghatározó tényezője lesz. Még arra is futja a cég energiájából, hogy külön modelleket tartson fent Európának, illetve a tengerentúli piacoknak, Ázsiáról már nem is beszélve. Az öreg kontinensnek szánt modellek i betűs jelöléseit továbbra sem tudjuk logikával feldolgozni, s olyan speciális modelleknél, mint a szóban forgó Elantra, végképp elveszítjük a fonalat. Vagyis az Elantra nem ide készül, évekig nem is volt a kínálatban, az új modell mégis lehetőséget kapott, hogy megméresse magát az amúgy igen kemény piacon.
De hova is sorolhatnánk ezt az autót, mely formailag kupé, ugyanakkor négyajtós, tágas az utastere, ráadásul a csomagtér is méretes. Az autó már ránézésre is hosszú és lapos, sôt még kicsit szélesebb is az átlagnál. A külső pazar méretek szerencsére az utastérben is visszaköszönnek, a mélyen kialakított műszerfal pedig jelentősen növeli a térérzetet. Az egész kocsi eleganciát, kifinomultságot sugároz.
Az autó felszereltsége alapból (Life) is gazdag, többek közt széria az ESP és a hat légzsák, a ködlámpa, a légkondicionáló, az elektromosan állítható, fűtött visszapillantó, a négy motoros ablak, a bőrözött, az MP3-at is olvasó hifi, az USB-csatlakozó, a fedélzeti számítógép is. Természetesen lehetőség van további extrák beszerzésére is, melyek közül többet a szerkesztőségben járt tesztautó tartalmazott is, így az automata váltót is.
Fontos információ, hogy a felszereltség széles választéka mellett az európai piacon mindössze egyetlen 1,6 literes, 132 lóerős motorral lehet kapni, melyhez választható extra a klasszikus automata váltó. Ez a szerkezet sajnos semmi esetre sem tükrözi híven a kis motor lehetőségeit, és bár az autó képes tempósan haladni, az automata működése mellett inkább van kedvünk gurigázni az Elantrával, mintsem a formával egyezően sportosan száguldani.
Az Elantra árazása egész jól sikerült, hiszen az alapváltozat ára az aktuális kedvezményekkel alig haladja meg a 4,5 millió forintot, bár az extrákkal gyorsan emelkedik a pénztárnál fizetendő összeg, hiszen a Style csúcsfelszereltséggel, automataként és napfénytetővel még kedvezményesen is jócskán veri a 6 milliós összeget. Az ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garancia ennél a Hyundainál is nagy csáberő.
Legjobb a Kia
Elégedettség Bizonyára mindenki ismeri azt a helyzetet, mikor két autós összetalálkozik, és elkezdik kibeszélni az autóikat, jobb esetben dicsérve, rosszabb esetben elmarasztalva. Hasonlót tesz a JD Power is minden évben, mikor közel 15 ezer német autós megkérdezésével felállítja rangsorát: mely márka és típus tulajdonosai a legelégedettebbek autóikkal.
A felmérés igen alapos, a teszt során 67 paramétert vesznek figyelembe, ezeket témakörökre osztják, amelyek a következők: a gépkocsi minősége és megbízhatósága, a gépkocsi vonzereje, a márkaszerviz teljesítménye, valamint az autó fenntartási költségei. A megkérdezettek legalább két éve tulajdonosaik járgányuknak, így ismerik minden porcikáját. Érdekes, hogy a 2012-es felmérést a Kia Sportage nyerte, mely minden kategóriában ötcsillagos minősítést kapott tulajdonosaitól.