Hajdanán csupán két tankönyvük volt nagy- és dédszüleinknek: az egyikből írni, a másikból olvasni tanultak. Nem is okozott ekkora felháborodást a tankönyvek szövege, mint most. Pedig napjainkban is csak kétféle tankönyv van, igaz, már tantárgyanként és osztályonként változik. De lapozzunk bele ezekbe!
A botrányt kiváltó „nyugatellenes” szövegben (tudják, ebben kárhoztatják a plázába járást, a hamburgerevést meg bizonyos sportcipőket) talán nem csak a mondanivaló kelthet bennünk rossz érzést, de a szöveg bugyutasága is. Mintha készakarva szerette volna a szerző „lebutítani” mondandóját, hogy a gyerekek jobban megértsék. Jeleznénk, hogy a gyereket nem kell hülyének nézni, sokkal okosabbak, mint a felnőttek.
Ugyanez köszön vissza az ostoba rajzos feladatnál. Most őszintén: az alkotó járt mostanában vidéken? A hagyományőrző szakkörökön kívül ugyanis ott sem járnak már (néhány évtizede) népviseletben. De akad még néhány szép példa: bekerült a tankönyvekbe – még ha csak hivatkozás szintjén is – többek közt Isaura is. A szándék itt is egyértelmű: valamilyen élő példával megragadni a gyerekek figyelmét.
Csak szólunk, hogy a mai tízéveseknek fogalma sincs arról, ki is volt a brazil rabszolganő, akinek a felszabadításáért talán még a szülei (vagy nagyszülei) is gyűjtést szerveztek a nyolcvanas években. A hatodikos törikönyvön található színesbőrű lovag pedig talán éppen a rajzos feladatnál kifogásolt diszkriminatív viselkedésre való hajlamot igyekszik kiegyenlíteni.
Ezek után nem meglepő, ha az internetet máris elárasztották a tankönyveket kigúnyoló montázsok (mémek), a matekkönyvre például Matolcsy Györgyöt tették. Ki tudja, talán egyszer nem csak vicc lesz ebből. Igaz, azon már nem fogunk nevetni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.