Rajongunk az olasz kajáért és szeretjük a kínait is

eredmények
PUBLIKÁLÁS: 2019. június 04. 13:43
MTI

Az internetezők nagy többségének a magyar konyha a kedvence, egy új étel kipróbálására pedig 2000-5000 forintot szánnak, és mielőtt elmennének egy új étterembe, az interneten olvasnak róla - derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, étterembe járási szokásokról készített felmérésből.

Forrás: shutterstock.com

A válaszadók több mint fele szeret új ízeket, extrémebb ételeket kipróbálni. A 25-39 évesek között ez az arány még magasabb, közel 75 százalék. Külföldön a válaszadók fele próbálja ki a helyi jellegzetességeket, de csak akkor, ha nincs benne szokatlan alapanyag.

A felmérés szerint a legtöbben hagyományos éttermet választanak, ha nem otthon étkeznek. A gyorséttermek a 18-24 évesek körében a legnépszerűbbek, 50 éves kortól a hagyományos étterem vezet az étteremtípusok között. A válaszadók 87 százalékának a magyar ízvilág a kedvence. A második helyen az olasz konyha végezett 76 százalékkal, miközben a 30-39 évesek még ennél is nagyobb arányban rajongói az itáliai ízeknek és alapanyagoknak. Harmadik helyen a görög, negyediken pedig a kínai ételek állnak (ha Budapesten járnak és autentikus kínai éttermeket keresnek, fedezzék fel a Monori Center vendéglátóhelyeit, tapasztalataink szerint itt az európaiak is azt kapják, amit a kínaiak nap mint nap esznek – a szerk.) A 18-29 évesek az amerikai és a mexikói ételeket is kedvelik.

Forrás: shutterstock.com

A legtöbben - a válaszadók 72 százaléka - a neten olvas utána az adott helynek, mielőtt elmenne oda. Közel 60 százalékuk ismerősei ajánlásaira hagyatkozik. A barátok ajánlása a legfiatalabb korosztályban még nagyobb arányú, 76 százalék, a neten pedig a 30-39 éves válaszadók 91 százaléka ellenőrzi a kinézett éttermet - írta a felmérés összesítése.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.