Akár félelmetes is lehet a szép új jövő, ahol mindenki tud rólunk mindent utazóként, akár már azelőtt, hogy felszálltunk egy repülőre vagy becsekkoltunk egy szállodába. Erről az átlakulásról írt cikket az amerikai Boston Globe.
A lap rögtön egy elképzelt, bár nagyon is közeli jövővel nyit: megérkezünk a hotelbe, becsekkolás nélkül felmegyünk a szobába, az ajtó kinyílik nekünk, bent a kedvenc hőmérsékleti értékünk és tévésorozatunk vár minket. Ez bizony félelmetes valóban, hogy mindent tudhatnak rólunk a szállásadóink, de a Hilton, a Disney vagy a Carnival Cruise Line dollármilliárdokat fektet ebbe így is.
A Walt Disney World már 2012-ben kitalálta, hogy online megtervezhetjük a parklátogatásunkat, sőt egy chipes karszalag segít a betni szenzorokkal kommunikálni. Ez egy appal van összekötve, így ennek megfelelően a hotelszobánk csak nekünk fog kinyílni, az étteremben érkeztünkkor már egyből is adják a megrendelt ételt, de személyre szabott térképet is kapunk a bolyongás helyett.
A projekt egyik atyja, Dan Soto szívhezszóló érvet hozott fel a rendszerük mellett: valaki megkeresi nagy nehezen a dollárjait, de szeretné úgy elkölteni itt, hogy ne a sorbanállásra menjen el az ideje és pénze.
A Carnival két üdülőhajóján hasonló fejlesztést hajtottak végre. Itt az OceanMedallion nevű kis érmével tudják a hajó lehetőségeit kihasználni az utasok, még akár azt is elintézhetik, hogy előre a kedvenc ételüket készítse el a konyha, vagy játssza a kedvenc számukat a zenekar. Mindezt a szenzorok, az érmék és érintőképernyők hálózatával érik el.
Gyakorlatilag kiismerik az embert a szenzorok egy nyaralás alatt.
Eközben a Hilton a szállodáit okosítja folyamatosan. A Connected Room applikációval a szoba nyitását-zárását, a fényerősséget és a hőmérsékletet is befolyásolhatják. Ahogy fent írtuk, előre kikereshetjük az appal a kedvenc csatornánkat, sorozatunkat, filmünket is. A Hilton egyelőre mintegy ezer amerikai hotelszobát kötött be a rendszerbe, és még az USA-ban terjeszti ezt.
A Marriott hotellánc hangvezérlést is alkalmaz már, bár ez valószínűleg nem fog elterjedni. Ehhez a szobákba beépített mikrofonok kellenek, ez pedig a legtöbb vendégnek már túl nagy áldozat. Hiába vannak biztonsági garanciák: a rendszerek kicsekkolás után törölnek minden adatot és felvételt, valamint csak akkor hallgatóznak, ha a megfelelő kulcsszavak kimondásával felébresztjük őket. A jövőben így várhatóan választhat majd a vendég, hogy fülelő vagy nem fülelő szobában akar megszállni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.