A praktikum és a hatékonyság találkozása – Elvittük egy körre az új Honda HR-V-t

A praktikum és a hatékonyság találkozása – Elvittük egy körre az új Honda HR-V-t

autóvilág
PUBLIKÁLÁS: 2025. október 12. 13:15
Vannak napok, amikor semmi sem úgy alakul, ahogy eltervezted, minden apróság bosszant, bármit teszel, nem vagy elég és úgy érzed, mintha az egész világ összefogna ellened. Néha a legjobb gyógyír ilyenkor, ha beülsz az autódba, beindítod a kedvenc zenéd és hagyod, hogy szép lassan minden elcsendesedjen körülötted – pont, mint az új Honda HR-V-ben.

A Honda HR-V neve régóta jól cseng a népszerű SUV-ok piacán. A japán márka az első generáció óta a megbízhatóságot, a praktikumot, a modern formavilágot és a könnyű, mindennapi használhatóságot ötvözi a crossover kategóriában. Az új HR-V pedig ezen értékekhez hozzáteszi a modern hibrid hajtást, a friss dizájnt és a kifinomult, prémium érzetet keltő részleteket. A cél ezúttal is világos: megmutatni, hogy a márka nem csupán mérnöki szilárdságban erős, hanem képes stílusban és technológiában is felzárkózni a legújabb trendekhez.

Honda HR-V orrésze
Honda HR-V: a jellegzetes kialakítású hűtőmaszk határozott, karakteres megjelenést kölcsönöz az autónak.
Fotó: Antalfi Krisztina

Autóteszt – Próbaúton a Honda HR-V  – egy elegáns SUV a városi forgalomban

Külcsín, ami megfog: ugyanaz, de közben mégis más

Írhatnám, hogy merész, stílusos, mégis kifinomult megjelenés, amibe első látásra beleszeretsz, de szerintem ez nem az az autó. Többször kell vele találkozz, hogy fellángoljon köztetek az a bizonyos szikra. A Honda a HR-V új generációjával ezúttal a visszafogott eleganciára és a modern dinamizmusra helyezte a hangsúlyt. Az orr-rész szélesebb lett, a hűtőrács új mintázatot kapott, amely színre fújt felületével harmonikusan simul össze a karosszériával. A LED-es fényszórók és a nappali menetfények keskenyebb formát kaptak, így az autó tekintete karakteresebb, sportosabb hatást kelt – a pasiknak biztos jobban bejön ez a forma.

Az oldalsó sziluett továbbra is kupészerű íveket mutat, a süllyesztett hátsó kilincsek maradtak, de a vonalak feszesebbé váltak. A karosszéria hosszabb és szélesebb az elődnél, így az autó optikailag és ténylegesen is nagyobbnak hat. A hátsó részen szinte kötelező elemként végigfutó LED-csík uralja a látványt, amely egyszerre modern és fiatalos. A sötétített fénytestek és a lökhárítóba simuló betétek pedig a frissített modellek egyik legfontosabb vizuális újítása. A HR-V összességében nem akar feltűnő lenni, inkább ízlésesen ötvözi a japán letisztultságot és a városi crossoverek divatos stílusát. Nem extravagáns, de kellően markáns ahhoz, hogy ne olvadjon bele a városi forgalomba.

Kerekek:
A HR-V látványos, 18 colos könnyűfém felnijei nemcsak elegáns megjelenést kölcsönöznek az autónak, hanem még sportosabbá és dinamikusabbá is teszik az összhatást. Ezek a modern keréktárcsák tökéletesen illenek a hibrid SUV karakteréhez, és már első pillantásra prémium érzetet keltenek.

Belső tér, ami megtart: oh, azok a fűtött első ülések

A márka mindig is erős volt a belső tér helykínálatában és praktikusságában, és szerencsére az új HR-V is folytatja ezt a hagyományt. Az anyaghasználat sokat javult: puhább műanyagok, finomabb textúrák és jobb illesztések várnak a kabinban. A műszerfal vízszintes tagolása sokkal nagyobb teret nyújt, mint azt a külsejéből gondolnád, a panoráma üvegtető pedig csak hab a tortán. A középkonzolon pedig egy letisztult, könnyen kezelhető infotainment képernyő kapta a főszerepet, amely immár gördülékenyebb működést és okosabb kapcsolódási lehetőségeket kínál.

Honda HR-V belső tere
Honda HR-V: egy határozott kiállású SUV, amely ötvözi a letisztult eleganciát a lendületes, karakteres külső dizájnnal.
Fotó: Antalfi Krisztina

A modell egyik nagy aduásza továbbra is a Magic Seat rendszer: egy sokoldalú ülésrendszer, melynek révén a hátsó üléseket kedvedre variálhatod, és így a csomagtér többféleképpen alakítható. Az ülések teljesen síkba dönthetők, vagy akár felhajthatók, így álló tárgyak szállítása is gyerekjáték. A csomagtér alaphelyzetben is tágas, lehajtott ülésekkel pedig több mint 1200 literes kapacitás érhető el. A zajszigetelés és a rezgések csillapítása terén is sokat fejlődött a modell. Az ajtók csukódása határozott, a motorzaj pedig kevésbé jut be a kabinba, mint az elődeinél. Az új, Advance és Advance Plus felszereltségi szintek pedig olyan extrákkal kényeztetnek el, mint a panorámatető, a prémium hifirendszer vagy a 360 fokos kamerarendszer. A HR-V belseje tehát egyszerre maradt praktikus és lett kényelmesen modern – pont az a kettősség, amely miatt sok család számára ideális választás lehet.

Apró kis tárolóhelyek:
A Honda HR-V praktikum szempontjából vegyes érzelmeket kelt bennem. Bár a kesztyűtartó pont megfelelő, és a vezető bal térdénél található nyitott műszerfali rekesz is hasznos, egyes helyek elérése már-már kihívást jelent. Az Advance Style változatban a váltókar előtti mélyedés, ahol az induktív telefontöltő található, a középkonzol kialakítása miatt szerintem kissé nehezen hozzáférhető. A polc keskeny, az ajtózsebek rövidek és menet közben szintén nehézkes a használatuk. Praktikussági hiányosságai ellenére is jól boldogulhatsz benne a rohanós mindennapokban.

Motor és technika – a Honda mindig a saját útját járja

A Honda a HR-V-hez hibrid hajtásláncot kínál, amely a márkánál e:HEV néven fut. Ez egy 1,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból, két villanymotorból és egy okosan vezérelt hajtásrendszerből áll. A rendszer teljesítménye 131 lóerő, nyomatéka pedig 253 Nm. A gyakorlatban a villanymotor végzi a legtöbb munkát, a benzinmotor pedig elsősorban áramtermelőként működik, nagyobb terhelésnél azonban közvetlenül is bekapcsolódik a hajtásba.

Honda HR-V hátsó része
A Honda HR-V felszereltség függvényében elérhető az érintés nélkül nyitható csomagtartóval is.
Fotó: Antalfi Krisztina

A vezetési élmény tehát nem sportos, de kellemesen nyugodt. Városban a HR-V sokszor tisztán elektromosan mozog, csendben és takarékosan. Országúton a rendszer hatékonyan váltogat a hajtásmódok között, az átmenetek pedig szinte észrevétlenek. A gyorsulás nem kirobbanó (0–100 km/h kb. 10,6 másodperc), de a mindennapi közlekedéshez bőségesen elegendő. A futómű inkább a kényelmet célozza, mint a sportosságot. Az úthibákat jól szűri, kanyarban pedig stabil, bár a magas építés miatt némi oldaldőlés érezhető. A kormányzás pontos, de nem túlságosan közvetlen – városban viszont könnyen manőverezhetővé teszi az autót.

A biztonsági arzenál gazdag: a Honda Sensing csomagban megtalálható az adaptív tempomat, a sávelhagyás-jelző, a sávkövető asszisztens és a vészfékező rendszer is. Újdonságként a modell elérhető torlódás-asszisztenssel is, amely araszoló forgalomban képes magától megállni és újra elindulni.

Összegzés – városi SUV japán módra

Minden részletét nagyító alá véve elmondható, hogy az új Honda HR-V nem akarja megváltani a világot, de pontosan tudja, mit keres a célközönsége és azt meg is adja. Nem egy vérbeli sportautó, hanem egy igényesen összerakott, praktikus, takarékos és kényelmes családi crossover. A jövő felé mutat, miközben megőrzi a márkától megszokott minőséget és tartósságot. A HR-V erőssége a variálhatóság, a városi könnyedség és a hibrid hajtás mindennapi haszna. Hátránya inkább azoknál jelentkezik, akik erősebb, sportosabb teljesítményre vágynak, vagy a kategória legmodernebb infotainment rendszerét keresik.

Honda HR-V műszerfala
A Honda HR-V műszerfala kellemes tapintású anyagokból áll össze. 
Fotó: Antalfi Krisztina

Az ára Magyarországon 13 és 16 millió forint között mozog felszereltségtől függően, ami nem kevés, de a gazdag alapfelszereltség, a hibrid technológia és a Honda megbízhatósága indokolja.

Ha a fenti összeállítás nem győzött volna meg, nézd meg az alábbi videót:

HONDA HRV 1.5 I-MMD műszaki adatok:

  • Összlökettérfogat: 1498 cm3
  • Hengerek/szelepek: S4/16
    BENZINMOTOR
  • Max. teljesítmény: 79 kW (107 LE) 6400/perc
  • Max. forgatónyomaték: 131 Nm 5000/perc
    VILLANYMOTOR
  • Max. teljesítmény: 93 kW (131 LE)
  • Max. forgatónyomaték: 253 Nm
    HIBRIDRENDSZER
  • Max. teljesítmény: 79 kW (107 LE)
  • Hosszúság/szélesség/magasság: 4355/1790/1582 mm
  • Tengelytáv: 2610 mm
  • Nyomtáv elöl/hátul: 1535/1540 mm
  • Fordulókör: 11,3 m
  • Saját tömeg/terhelhetőség: 1415/420 kg
  • Csomagtér: 319-1289 l
  • Üzemanyagtank: 40 l
  • Gyorsulás 0-100 km/h: 10,6 s
  • Max. sebesség: 170 km/h
  • Átlagfogyasztás: 5,4 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 5,5 l/100 km
  • CO2-kibocsátás: 162 g/km
  • A modell alapára: 11 989 000 Ft (kedvezményes ár) (Elegance)
  • A tesztelt modell ára: 14 829 000 Ft (kedvezményes ár) (Advance Style Plus)

Ezeket a cikkek is érdekelhetnek:

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.