
A hymenoplasztika, vagyis a szűzhártya-rekonstrukció manapság egyre népszerűbb, és nem véletlenül. Ez nem csak egy átlagos plasztikai műtét – sok nő életében valódi fordulópontot jelent a szüzesség visszaállítása. Egy lehetőséget arra, hogy újra irányítsák a testüket és önmagukat. Sok esetben pedig tényleg életeket ment. De mit is takar pontosan ez a beavatkozás, és kik választják? Lejjebb kiderül!
Egyszerűen fogalmazva: a hymenoplasztika, szűzhártya rekonstrukciót, vagyis helyreállítást jelent. Az orvos a megmaradt szövetekből, vagy ha szükséges, saját szövettel újraalkotja ezt a vékony membránt, amely hagyományosan a szüzesség szimbóluma. A beavatkozás általában rövid, altatás vagy helyi érzéstelenítés mellett zajlik, a felépülési idő pedig rövid.
Nem véletlen, hogy egyre több nő érdeklődik iránta. A szűzhártya elvesztése sok helyen még ma is nagy jelentőséggel bír, akár kulturális, akár személyes okok miatt. Jobb esetben van, aki azért dönt a hymenoplasztika mellett, mert egy új párkapcsolat előtt szeretne új lapot nyitni, és van, aki egyszerűen csak saját magának akar bizonyítani valamit.
Van, aki viszont egy nemi erőszak után szeretné visszanyerni a teste feletti kontrollt és lelki egyensúlyát, mert úgy érzi, hogy ezáltal újrakezdheti az életét.
Mások vallási vagy kulturális okok miatt döntenek a hymenoplasztika mellett, például ha külföldön tanulnak vagy dolgoznak, és a hazatérés előtt – hogy ne érje őket atrocitás – választják a műtétet. Egyes kultúrákban sajnos még ma is él az a szélsőséges nézet, hogy a szüzesség elvesztése hatalmas szégyen vagy akár halálos bűn. Emiatt érthető, hogy sokan a hymenoplasztika mellett döntenek, hogy elkerüljék ezeket a súlyos következményeket.
Egyszóval a motivációk sokfélék, de egy dolog közös: mindannyian valamiért fontosnak tartják ezt a lépést a saját életükben. A hymenoplasztika tehát nem egy egyszerű „plasztikai” műtét, hanem sokkal inkább egy mélyen személyes történet része.
Az alábbi cikkeinket se hagyd ki:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.