Túlzás lenne azt mondani, hogy márciusban szabályosan berúgta volna filmszínházak ajtaját Steven Soderbergh legújabb alkotása. Pedig a Fekete táska címre keresztelt kémthrillert ugyancsak várták a műfaj szerelmesei, illetve azt se lehetne mondani, hogy az Ocean’s-filmeket, valamint a Magic Mike-mozikat is jegyző Soderbergh képében egy névtelen amatőrrel az élen kellett volna a stúdiónak eladnia a filmet. Ráadásul a szereplőgárda renoméját sem merték kicsiben, hiszen olyan neveket sikerült megszerezni a produkcióhoz mint Michael Fassbender, Cate Blanchett vagy az a Pierce Brosnan, akinek a titkosügynök-zsáner hazai pálya. A film mégis elhasalt, még szerény 60 millió dolláros büdzséjét sem tudta visszatermelni a kasszáknál, így a legnagyobb csöndben került le moziműsorokról, hogy az év végére már a SkyShowtime kínálatában találja magát. Azonban csodák csodájára, itt rögtön megkapta azt a figyelmét, aminek a töredékét sem sikerül elérni a mozikban.

De miről is maradtak le a nézők idén tavasszal a mozikban? A Fekete táska egy hírszerző ügynökről, George Woodhouse-ról szól, akinek minden gondolata imádott felesége körül forog. George élete viszont fenekestől fordul fel, mikor főnöke azzal a feladattal bízza meg, hogy likvidáljon öt gyanúsítottat, akik közül valamelyik fenyegeti a nemzet biztonságát, és főhősünk legnagyobb pechjére az egyikük épp az ő szeretett neje, Kathryn.
Ahogy halad a cselekmény, és George göngyölíti fel az ügyet, egyre rosszabbul áll a házassága szénája, míg végül válaszút elé nem érkezik: vagy a szerelmét választja, vagy a hazáját.

Noha a Fekete táska nem kevés izgalmat és kiváló színészi alakításokat rejt, és a kritikusok is többségében elismerő ódákat zengtek róla, valami mégsem klappolt. Ezt maga a direktor, Steven Soderbergh is próbálta megfejteni, aki abban látja a problémát, hogy a közepes költségvetésű filmekben mára már túl nagy rizikót látnak a stúdiók, és nem szívesen vállalnak be egy Fekete táskához hasonló filmet.
Hacsak nem szerzel a projektbe mondjuk egy Timothée Chalamet-t, aki hajlandó különféle filmekre igent mondani. De az az ablak egyre csak kisebb és kisebb, amin ez a rengeteg filmkészítő át akar mászni
− vázolta fel a kiskaput a direktor egy áprilisi interjújában.

Hollywoodban jelenleg két népszerű filmkészítési narratíva uralkodik arra vonatkozóan, mire érdemes pénzt adni a stúdióknak:
Amennyiben pedig ez a trend nem változik, a Fekete táskához hasonló filmek szépen lassan eltűnnek a piacról, addig pedig annyi vigasz marad nekik, hogy legalább a SkyShowtime-on, az HBO Maxon vagy a Netflixen új otthonra lelhetnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.