Komoly lépésre szánta el magát a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH): megtiltották a „Kalóriakirály” néven forgalmazott étrend-kiegészítők árusítását, miután bebizonyosodott, hogy a termékek megtévesztő módon lettek reklámozva, és a fogyasztók számára nem nyújtottak valós, igazolható hatást.
A hatóság egy közérdekű bejelentés nyomán indított próbavásárlást, mely során több súlycsökkentést ígérő készítményt vizsgált meg. A vizsgált termékek – például a „Kalóriakirály zsírpusztító szérum” és az „Éhségűző elixír” – a csomagolásukon és reklámjaikban olyan hatásokat sugalltak, amelyeket a bennük található összetevők nem igazolnak a megadott mennyiségben és formában.
Az NKFH hangsúlyozta: ezek a megnevezések és állítások az egészségre vonatkozó kijelentések körébe esnek, és mivel a tudományos bizonyítékok hiányoznak mögülük, ezek a reklámok és elnevezések jogsértők. A termékeknél nem jelölték megfelelően az összetevők mennyiségét, és nem hívták fel a figyelmet azokra a fogyasztói csoportokra sem, akik számára a termék használata kockázatot jelenthet – például a Garcinia cambogia kivonat esetében.
Az NKFH ezért – a lejárati időre vagy tételazonosítóra való tekintet nélkül – elrendelte az összes érintett termék azonnali kivonását a forgalomból.
A reklámok egy részét közösségi médián keresztül terjesztették, ezek jogszerűségének vizsgálata még folyamatban van Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztályán. A hatóság határozott fellépése figyelmeztetés lehet minden olyan forgalmazónak, aki kétséges hatásmechanizmusú termékeket próbál rásózni a gyanútlan vásárlókra – különösen, ha azok egészségi állapotára is hatással lehetnek. A legfrissebb kutatások szerint egyébként a koffein – azaz a kávé – is szerepet játszhat az elhízás elleni küzdelemben, míg súlyosabb esetekben orvosi javaslatra műtéti beavatkozás is szükségessé válhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.