
Nem véletlen, hogy egy randin sokan piros ruhában jelennek meg, ahogyan az sem, hogy egy interjúra pedig kékben. A színek tudat alatt is hatnak másokra. Egy jó divattipp ilyenkor aranyat ér: segít, hogy a ruhaválasztásoddal olyat üzenetet közvetíts mások felé, amit valóban szeretnél.

A színek pszichológiáját nemcsak a marketingben vagy a lakberendezésben használják, hanem a divatban is – és ezekkel a divattippekkel segítünk, hogy te is profitálhass belőle.
A fekete színt az emberek gyakran a hatalommal, az önfegyelemmel és az eleganciával társítják. Ezért viselik sokan, akik komolyságot, tekintélyt akarnak sugározni.
Nem véletlen, hogy a bírók talárja, a gyászruha vagy a luxusmárkák logói is feketék.
Ha erőt és magabiztosságot szeretnél sugározni, nyugodtan nyúlj a feketéhez. Ez az örök klasszikus nemcsak slankít, hanem tekintélyt is ad. Tökéletes állásinterjúra vagy olyan alkalmakra, ahol fontos, hogy komolyan vegyenek.
A piros soha nem marad észrevétlen, az egyik legintenzívebb szín. A piros ruhát viselő embereket a többiek gyakrabban tartják vonzóbbnak és dominánsabbnak.
Randikra vagy bulikra válaszd bátran, mert energikus, vonzó és szenvedélyes kisugárzást kölcsönöz.
Akár kisebb kiegészítőkben is ütős, de ha bevállalsz egy piros ruhát, az garantáltan emlékezetessé tesz.
A kék a nyugalom és a megbízhatóság színe. Nem véletlen, hogy a világ legnagyobb cégei – például a Facebook vagy az IBM – kék logót választottak maguknak.
Ha fontos, hogy megbízhatónak és kiegyensúlyozottnak lássanak, a kék a legjobb választás. Állásinterjúkra, prezentációk alkalmával vagy hivatalos tárgyalásokra mindig jó döntés. Ráadásul rengeteg árnyalata van, így bőven válogathatsz, felfedezheted melyik az, ami a te tónusaidhoz a leginkább passzol.
A fehér sok kultúrában a tisztaság, az újrakezdés szimbóluma. Pszichológiailag a nyitottságot, a világos gondolkodást és az őszinteséget közvetíti.
A divatippek szerint; viselj fehér kiegészítőket, kisebb alapdarabokat, ha letisztult, elegáns, de mégis üde megjelenésre vágysz. Melegebb időben különösen jó benyomást kelt egy könnyed, fehér ruha.
A zöld színt az emberek ösztönösen a természethez és a biztonsághoz kötik. A harmónia színe. Ha barátságos és nyitott kisugárzást szeretnél közvetíteni, ez a szín tökéletes választás lehet. Egy zöld blézer például frissítő alternatíva a megszokott fekete helyett.
A sárga a legfényesebb szín, amit az emberi szem érzékel, ezért figyelemfelkeltő hatása van. De nagy mennyiségben zavaró lehet.
Ez a szín tükrözi leginkább az energikusságot is, ezért ha szereted, ne féld viselni. Kisebb kiegészítőkben használd, ha pozitív üzenetet közvetítenél. Egy sárga táska vagy sál feldobja a legsötétebb szettet is úgy, hogy közben nem lesz túl sok.
A lila régen a luxus és az uralkodói pompa színe volt, mivel a ritka bíborfesték miatt a vagyonosok privilégiuma volt beszerezni. Hatása ma is hasonló, ezért divattippként azt javasoljuk; ha ki akarsz tűnni a tömegből, de a piros nem a te színed, ez egy tökéletes alternatíva lehet.
Egy jó divattipp mindig egyszerű: gondolj arra, mit szeretnél üzenni a külvilágnak. Erőt? Akkor fekete. Szenvedélyt? Piros. Nyitottságot és kiegyensúlyozottságot? Kék vagy zöld. Ha tisztában vagy a színek jelentésével, sokkal tudatosabban építheted a ruhatáradat.
A kék szín divatpszichológiája:
Ezek a cikkek is érdekelhetnek:



Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.