Ezt ígérte a főpolgármester:
1998. január 28. sajtótájékoztató
– A korábban tervezettnél várhatóan fél évvel később, csak 2003 júliusára készül el az új metró. A késés oka a kormánnyal folytatott tárgyalások elhúzódása. (tervezett költség 195 milliárd forint)
2004. január 14.
– A főpolgármester úgy látja, ma még nem beszélhetünk arról, hogy a metróberuházás késik, és ha az első tendereket – a szükséges engedélyek birtokában – az év első felében ki tudják írni, 2008 végére megépülhet a metró. (tervezett költség: 320 milliárd forint)
2006. június 8.
– Mára túl vagyunk minden politikai huzavonán, pereskedésen. A beruházáshoz szükséges pénzt pedig törvény garantálja. Úgyhogy most már semmi sem akadályozhatja meg, hogy terveink szerint 3 év múlva, 2009 végén utazhassunk az új, zöld metrón. (tervezett költség: 376 milliárd forint)
2006. június 28.
– A márciusban aktualizált ütemtervnek megfelelően zajlik a 4-es metró építése, amelynek során a természetszerűleg jelentkező problémákat a szakemberek rendezik a kivitelezővel – mindez része a normál munkamenetnek.
2007. április 3.
– Bízom a jelen lévő metróépítő szakemberek munkájában, ezért szilárd meggyőződésem: 2010 végére készen lesz az új metróvonal els szakasza Budapesten. (tervezett költség: 485 milliárd forint)
2007. október 25.
– A tesztüzem, az előre nem látható események kockázata, tovább a költségtúllépés megakadályozása miatt a pályázatban 2011. június 30. szerepel végső határidőként. (tervezett költség: 511 milliárd forint)
Ami eddig történt:Külföldön olcsóbban építikBors