Mi kerül 517 milliárd forintba a metrón?

PUBLIKÁLÁS: 2008. július 05. 14:00
Európa egyik legdrágább metróját építi a főváros, miközben az évek során az átadás dátuma 2003-ról 2013-ra csúszott ki. Költségeivel hasonló a helyzet, ami a kezdeti 195 milliárdról már 517 milliárd forintra duzzadt. Mint lapunk megírta, a két napja nyilvánosságra hozott hatástanulmány szerint a beruházás megtérülésére legalább 30 évet kell várni, míg a metróra szállók mindössze öt percet nyernek majd az új vonallal. Demszky Gábor főpolgármester nem kívánt az ügyben megszólalni. Mi került ennyibe az új metrón - többek között ennek járt utána a Bors.
Ezt ígérte a főpolgármester:

1998. január 28. sajtótájékoztató
– A korábban tervezettnél várhatóan fél évvel később, csak 2003 júliusára készül el az új metró. A késés oka a kormánnyal folytatott tárgyalások elhúzódása. (tervezett költség 195 milliárd forint)

2004. január 14.
– A főpolgármester úgy látja, ma még nem beszélhetünk arról, hogy a metróberuházás késik, és ha az első tendereket – a szükséges engedélyek birtokában – az év első felében ki tudják írni, 2008 végére megépülhet a metró. (tervezett költség: 320 milliárd forint)

2006. június 8.
– Mára túl vagyunk minden politikai huzavonán, pereskedésen. A beruházáshoz szükséges pénzt pedig törvény garantálja. Úgyhogy most már semmi sem akadályozhatja meg, hogy terveink szerint 3 év múlva, 2009 végén utazhassunk az új, zöld metrón. (tervezett költség: 376 milliárd forint)

2006. június 28.
– A márciusban aktualizált ütemtervnek megfelelően zajlik a 4-es metró építése, amelynek során a természetszerűleg jelentkező problémákat a szakemberek rendezik a kivitelezővel – mindez része a normál munkamenetnek.

2007. április 3.
– Bízom a jelen lévő metróépítő szakemberek munkájában, ezért szilárd meggyőződésem: 2010 végére készen lesz az új metróvonal els szakasza Budapesten. (tervezett költség: 485 milliárd forint)

2007. október 25.
– A tesztüzem, az előre nem látható események kockázata, tovább a költségtúllépés megakadályozása miatt a pályázatban 2011. június 30. szerepel végső határidőként. (tervezett költség: 511 milliárd forint)




Ami eddig történt:





Külföldön olcsóbban építik





Bors
Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.