Népszerű angol műsorban köszönnek vissza emblematikus magyar helyszínek

Budapest
PUBLIKÁLÁS: 2024. március 26. 11:20

A napokban került adásba a BBC kiemelkedő nézettségű üzleti vetélkedője, 'A Gyakornok' legújabb szériája az Egyesült Királyságban, amelyben Budapest emblematikus helyszínei mellett a dunai hajózás és az etyeki borkultúra is szerepet kapott – írja az igyutazunk.hu.

Budapest látképe és nevezetességei is felfedezhetők a népszerű angol műsorban - illusztráció Forrás: Shutterstock/Mistervlad

A brit nézők körében közel két évtizede töretlenül népszerű a műsor, amelynek új epizódjában az üzleti világ leendő reménységei többek között a magyar főváros turisztikai kínálatát is népszerűsítve versenyeztek egymással.

A milliós nézettségű műsor jó lehetőséget kínált Budapest és környékének bemutatására, ezért a helyszínek és feladatok kiválasztásában a Magyar Turisztikai Ügynökség is segítette a produkciót.

A Gyakornok (The Apprentice) című üzleti valóságshow 2005 óta egyre nagyobb nézettséget ér el, az utolsó szériáját több mint 6,5 millióan követték az Egyesült Királyságban. A műsor során a versenyzők rátermettségét ismert üzletemberekből álló zsűri méri fel különböző feladatokon keresztül.

Az egyik legszebb budapesti épület, a Bazilika sem maradhat ki - illusztráció Forrás: Shutterstock/Merih Salmaz

A sorozat legújabb szériájában bemutatott epizód a budapesti és Budapest-környéki helyszíneken játszódik, így többek között megelevenedik a képernyőn a Halászbástya, a Mátyás-templom, a Szent István Bazilika, a Várkert Bazár, a Vörösmarty tér, a Pesti Vigadó és a Margit-sziget is.

Emellett a szereplők turisztikai látványosságok köré épülő feladatokban is összemérhették talpraesettségüket. Egyeseknek dunai hajós programokat, másoknak pedig etyeki bortúrát kellett szervezni és értékesíteni.

Etyek nevét is megismerhetik a nézők - illusztráció Fotó: Polyák Attila - Origo

„A BBC-valóságshow nálunk forgatott epizódja megfizethetetlen publicitást jelent hazánk számára, éppen a városlátogatások szezonjának kezdetén. Egy-egy nagy nézettségű televíziós program kiválóan alkalmas arra, hogy felkeltse a figyelmet hazánk iránt, hiszen az adatok alapján tudjuk, hogy a brit turisták 12%-a az utazási desztináció kiválasztásánál elsősorban a sajtótermékekből inspirálódik. A magyar helyszínek bemutatása leginkább az Egyesült Királyságban, Magyarország harmadik és Budapest első számú küldőpiacán jelent kiváló lehetőséget az utazni vágyók elérésére és jelentősen hozzájárul országunk turisztikai vonzerejének további növeléséhez ‒ hangsúlyozta Erdei Bálint, az MTÜ turizmus stratégiai megvalósításért felelős vezérigazgató-helyettese.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.