Komoly változásokra kerül sor.
Változás elé néznek az áramfogyasztók Budapesten és Pest megyében, ugyanis az ELMŰ Hálózati Kft. és az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. óriási informatikai rendszerátállásba kezd – a következmények pedig minden háztartást érintenek.
A vállalat közleménye szerint június 29-től búcsút mondhatunk az ELMŰ eddig használt online ügyfélszolgálatának, a mobilappot pedig már június 20-án törlik. Az új digitális rendszer július 10-én debütál, és innentől az eon.hu/ugyintezes oldalon és az új E.ON applikáción keresztül lehet intézni az ügyeket. A megszokott fényképes mérőóra-leolvasás az átállás idején szünetel – erről e-mailben küld értesítést az E.ON. Emellett új azonosítók is érkeznek, így fontos, hogy mindenki ismerje a mérési pont azonosítóját (POD), amely a számla harmadik oldalán található HU000-val kezdődő kód.
Aki külön számlát kap a rendszerhasználati díjról, annak június 20. és július 15. között nem érkezik számla, a következő csekk pedig jóval több fogyasztást tartalmazhat – és új bankszámlaszámra kell utalni. Az MVM Next külön figyelmezteti azokat, akik június 22. és július 15. között várnák az éves leolvasás alapján készült elszámoló számlájukat: akár háromhetes késéssel is számolni kell! Az ügyfelek halasztott fizetési lehetőséget kapnak, az erről szóló tájékoztató levél pedig hamarosan landol a postaládákban - írja az infostart.hu.
Az új bekapcsolások és mérőcserék feldolgozása is szünetel június 14-től, és a HMKE (háztartási méretű kiserőmű) és új bekapcsolással kapcsolatos igények július 1–15. között eltűnnek a rendszerből – csak új azonosítóval térnek vissza. Aki tehát áramügyekben akar intézkedni, annak nem árt, ha türelmet is betáraz a számlafizetés mellé, mert július 10-ig minden borulhat. A személyes, online és telefonos ügyintézés ugyan visszatér, de az addig feltorlódott ügyek feldolgozása még eltart egy ideig.