
Életünk egyre inkább a digitális térben zajlik, aminek köszönhetően míg mondjuk 20 évvel ezelőtt a betörőktől kellett leginkább tartanunk, a zsebesektől az utcán, illetve attól, hogy feltörik és elviszik az autónkat, manapság a virtuális világban sokkal többet veszthetünk, hiszen a hackerek akár pár pillanat alatt is hozzáférhetnek a bankszámlánkhoz, és így gyakorlatilag minden vagyonunkhoz. A támadások nagy része emaileken (javarészt a Gmailen) keresztül érkezik: vagy hivatalos szerveknek álcázzák magukat a csalók, vagy épp ismerősöknek, üzleti partnereknek, más megbízható feladónak – hogy aztán kattintásra ösztönözzenek minket, adatok kiadására, netán kártékony programok telepítésére. És bizony sajnos ebben a mesterséges intelligencia nem a javunkat szolgálja.
Noha a Gmail mögött álló Google állítja, hogy a csaló levelek 99 százalékát még azelőtt elfogja, hogy azok elérnének a címzettekhez, ennek ellenére is érezhetjük, hogy egyre több ilyen levél érkezik a postaládánkba, ráadásul ezek az AI-használatnak köszönhetően napról napra hihetőbbnek, hitelesebbnek tűnnek – azaz végső soron egyre több ember esik áldozatul.
A Forbes épp arról ír: alapvetően kell átgondolnunk, mire használjuk az emailt. És itt természetesen nem csak a Gmailről van szó, minden más levelezőprogramra igaz ez, ugyanakkor tény, hogy a Gmail 3 milliárdos felhasználói bázisa (nagyjából ennyi aktív cím van jelenleg) a legnagyobb a világon. Mint magyarázzák, ugyan egyre kényelmesebb a levelezés, hiszen már minket is támogat a mesterséges intelligencia, ugyanakkor egy idő után (valójában minél hamarabb) dönteni kell, hogy mi a fontosabb számunkra: a kényelem vagy a biztonság. Ez utóbbira ugyanis a szakértők szerint a különféle üzenetküldő alkalmazások sokkalta megfelelőbbek az email-nél.
Később természetesen változhat a helyzet, ehhez azonban a fejlesztőknek alapjaiban kell átgondolniuk az emailezés rendszerét. Addig azonban a tech-guruk közül egyre többen szorgalmazzák, hogy szorítsuk vissza az emailezést, kiváltképp a fontos tartalmak terén, és hagyatkozzunk más kommunikációs csatornákra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.