Szerdán megkezdődött a Német Mozdonyvezetők Szakszervezetének (GDL) a negyedik és eddigi leghosszabb mozdonyvezetői sztrájkja a Deutsche Bahn személyszállítási ágazatában – számolnak be az eseményekről folyamatosan a német lapok, tévék, rádiók. Szerda kora reggel óta jelentős korlátozások vannak érvényben a vasúti közlekedésben. Az interneten a szokásos menetrendi információk azt mutatják, hogy jár-e vonat vagy sem.
A kollektív szerződéssel kapcsolatos tárgyalási vita az anyagi igények mellett a műszakban dolgozók heti munkaidő-csökkentésének kérdése körül forog. A GDL ezt szeretné 38-ról 35 órára csökkenteni, miközben a fizetés változatlan marad.
Claus Weselsky, a GDL főnöke az ARD és a ZDF reggeli magazinjában azt mondta: amit a Deutsche Bahn AG tesz, az nem más, mint minden követelés ismételt elutasítása. Arra a kérdésre, hogy a szakszervezet mikor tárgyal újra, azt mondta: „Amint a Deutsche Bahn vezetői leszállnak a magas lóról."
Az GDL felhívására csütörtökön demonstrációra kerül sor Stuttgartban, Nürnbergben, Hamburgban, Erfurtban és Halle/Saale-ben. Pénteken többek között Berlinben és Dortmundban terveznek akciókat.
Nemcsak az utasok, hanem a német ipar számára is jelentős korlátozások léptek életbe.
A bejelentett hatnapos vasúti sztrájk megterheli a szállítási logisztikát Németországban és Európában, így a német autóipar vállalatait is
– mondta az Autóipari Szövetség (VDA). Hasonlóan nyilatkozott a vegyipar is, amely szintén sok vasúti szállítást rendel meg.
A sztrájk nagyon sokba kerül a gazdaságnak: A napi veszteség 100 millió euróra tehető, de a hatnapos sztrájk miatt a költségek nem lineárisan nőnek, és elérhetik a milliárd eurós éréket is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.