50 ezer forinttal húzott le a Ryanair egy idős házaspárt: milliók háborodtak fel rajta

online
PUBLIKÁLÁS: 2023. augusztus 19. 12:30
Egy idős pár elképedve tapasztalta, hogy a légitársaság közel 50 ezer forintot kért el csak azért, hogy a reptéren kinyomtassák jegyeiket.
B.V.

Ruth Jaffe és Peter Jaffe, a 79, illetve 80 éves házaspár, a londoni Stansted reptérre érve rájött, hogy sajnos mobiljukra a hazafele tartó járat beszállókártyája van letöltve, nem pedig azé, amelyikkel kijutnak Franciaországba. 

Ismét negatív szóbeszéd tárgya a légitársaság. Fotó: AFP

A becsekkolást online elvégezték mindkét útra annak ellenére, hogy Ruth a Ryanair weboldalát nagyon bonyolultnak, illetve félreérthetőnek találta. Végül sikeresen, a becsekkolás után letöltötte a beszállókártyát a mobiltelefonjukra, ám nem azt, amelyiket kellett volna. 

A hibára csak akkor jöttek rá, mikor a reptérre értek. 

Azt mondták menjek oda a Ryanair pultjához, ahol kinyomtatják a helyes jegyeket. Ekkor szembesültem vele, hogy fejenként 55 fontot ( majdnem 25 ezer forintot) kértek azért, hogy csak kinyomtassák. Nem elég, hogy zavarban voltam, még nagyon bántott is a dolog.

 - mesélte Mrs. Jaffe.

Mivel a házaspárnak nem volt más választása, így kifizették az 50 ezer forintos nyomtatást, hogy megszerezzék beszállókártyájukat. Lányuk (aki nem utazott velük), a hallottak után természetesen elmondta véleményét erről az egy perces műveletről a fapados légitársaságnak, pláne miután ülőhelyeikért szülei extra árat is fizettek, hogy a 79 éves anyja, rokkant, 80 éves férje mellett lehessen az út alatt. 

A Twitter (most már „X”) bejegyzést már több, mint 13 millióan látták, és sorra panaszkodnak az emberek arra, hogy milyen magas áron nyomtatják a jegyeket a reptéren,illetve, hogy milyen állandó, rejtett költségekkel dolgoznak. Voltak olyan hozzászólások is, amik pedig kifejezetten az mellett álltak ki, hogy a légitársaságoknak segíteni kéne idős utasaikat. 

Ezt Ruth is szeretné, aki elmondta, hogy idősként nehéz egyik pillanatról a másikra megtanulni a számítógép kezelését, ha nem úgy nőttél fel. 

A Ryanair közleményében természetesen csak arra hivatkozott, hogy utasaiknak ők 24 órával az indulás előtt értesítést küldenek arról, hogy végezzék el az ingyenes online check-int, és sajnálják, hogy ezt ők nem tették meg, - írja a BBC

 

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.