Magyar Autóklub: Kapjanak már észbe a Fővárosnál!

Budapest
PUBLIKÁLÁS: 2023. április 04. 09:30
14 pontba foglalták, hogy lehetne élhetőbbé tenni Budapestet
E.Zs.

Sem a vevők, sem a szállítók, de még az ott lakók sem tudják akadálytalanul használni szűkebb környezetüket a József Körúton, ahol az ott élők életét, álmait és számításait egy csapásra húzta keresztbe kis sárga ecsetjével Karácsony Gergely. A főpolgármester ötletei kifogyhatatlanok, csak az a baj, hogy mindegyik általában balul sül el. A biciklisávok többsége csak egy, a sok közül.

Sok helyütt teljes a káosz a fővárosban  Fotó: Bánkúti Sándor

Dr. Kovács Kázmér is sorol néhányat a kerékpársávokon kívül. Ilyen például egyes felüljárók elbontása, vagy a pesti alsó rakpart kétütemű lezárása.

A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke szerint nagyon sok a bejelentés a közlekedéssel kapcsolatosan, azok hatását viszont senki, többek között a lakosság sem ismeri. A szervezet 14 pontban gyűjtötte össze, milyen döntéseket és kompromisszumokat kellene hoznia Karácsony Gergelynek ahhoz, hogy valóban élhetővé váljon Budapest és a közlekedés se sérüljön, ahogyan eddig. Dr. Kovács Kázmér szerint azért volt szükség a 14 pontos nyilvános üzenetre, mert a Városháza nem vette elég komolyan a Magyar Autóklubtól érkező javaslatokat, Budapest zöld és közlekedési kérdéseit pedig egyoldalúan és kontraproduktívan kezeli.

A főváros hétről hétre jelent be zöldesítést vagy olyan felújítást ami jelentősen kihat a budapesti közlekedésre. Az Autóklubbal csak formális egyeztetéseket bonyolítanak Karácsony Gergelyék, ezeken sem árulják el szándékaikat. Rendszeresen a sajtóból értesülünk az elképzeléseikről. Ilyen volt például a Nyugati téri felüljáró elbontásának felvetése

–mondta el a Metropolnak Dr. Kovács Kázmér ügyvéd.

Kovács elárulta: a Magyar Autóklub sem ismeri a városvezetés szándékait  Fotó: Kovács Kázmér

A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke hozzá tette: – A felüljáró elbontása drasztikus torlódásokat idézne elő, amelynek jelentős környezetkárosító hatása lenne. Érthetetlen, hogy ha a Városháza zöld szempontokat követ, ezt hogyhogy nem méri fel. Mert hiába lesz egy szép parkjuk a Nyugati téren, ha a szmog megnő. Folyamatosan azt feltételezik, akik ezeket az autósokkal szembeni lépéseket megvalósítják, hogy majd ezzel el lehet érni azt, hogy kevesebb autó legyen a városban. Nem veszik figyelembe, hogy a legtöbben kényszerből használják a gépkocsijukat. Az ő mindennapjaikat keserítik meg ezekkel az egyoldalú lépésekkel, miközben a P+R parkolók létesítéséről szó sem esik, holott azzal lehetne elérni a személygépkocsi forgalom legalább részleges csökkentését. 

"Kapjanak észbe!"

Azért is szedtük össze ezeket a pontokat, hogy végre a Fővárosi Önkormányzatnál kapjanak észbe. Fontolják meg, gondolják végig egy komoly szakmai apparátussal a magyar autósok által előterjesztett javaslatot.

–hangsúlyozta Kovács Kázmér.

Nem visszafejlesztésre van szükség!

A Magyar Autóklub üzenetében közös, kompromisszumos megoldásokra szólítja fel a Városházát. Tervezettséget nagyobb szeretne a fejlesztésekben, közlekedési szolgáltatásokat hiányol, napirendre venné az autósok számára hiányzó körutak és hidak pótlását. Fontosnak tartják, hogy a zöldszempontok érvényesítése, ne jelentse a közlekedés visszafejlesztését. Dugóplafon létrehozását szorgalmazzák, társadalmi viták bevezetését kérik a fővárostól a nagyobb horderejű közlekedési kérdésekben. Fontosnak tartják, hogy a közösen megjelölt célok illetve projektek határideje teljesíthető legyen, azok műszaki tartalma pedig egy nyílt térképen legyen követhető.

Íme a 14 pont, amely betartásával élhetőbbé válna Budapest

  1. A kiemelt jelentőségű közlekedési kérdésekre közös kompromisszumos megállapodást!
  2. A közterületek funkcióváltásának legyen fokozatosságot és tervezettséget biztosító ütemterve!
  3. A funkcióváltások egy-egy új közlekedési szolgáltatás rendszerbe lépéséhez kapcsolódjanak!
  4. A hiányzó körutak, hidak megvalósítását napirendre kell venni!
  5. A környezettudatos közlekedésfejlesztés eszköztárát ne csak a visszafejlesztés jelentse!
  6. Legyen rögzítve egy „dugóplafon”, ami garancia az elfogadható forgalomlefolyásra!
  7. Budapest közlekedési felszereltsége legyen összevetve hasonló adottságú nagyvárosok közúti, tömegközlekedési, kerékpárúti és parkolási ellátottságával!
  8. A döntéseket előzze meg valódi változatelemzés és független szakmai bizottság által menedzselt társadalmi vita!
  9. Készüljenek modellszerű hatásvizsgálatok a számítható közgazdasági, környezeti hatásokról!
  10. Kerüljön sor a közúti kapacitások megszüntetése által okozott torlódások előrebecslésére!
  11. Budapestnek legyen XXI. századi forgalmi hatásmodellje!
  12. A forgalmi előrebecslések hatásmodellje legyen képes kezelni a forgalomgenerálódást és a kívánatos módválasztási hatásokat!
  13. A projektek műszaki tartalma folyamatosan legyen megtekinthető nyílt elérésű térképi adatbázison!
  14. A közösen meghatározott célok elérése legyen teljesíthető határidőhöz kötve.

 

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.