A koronavírus-járvány egyik hozománya a rohamos felvásárlás egyes cikkekből: legyen szó háztartási termékekről, vagy tartós élelmiszerekről. A járványhelyzet az élet számtalan területén sosem érzékelt frusztrációt, feszültséget teremt – nincs ez másképp a bevásárlóközpontokban sem.
Most néhány áruházi dolgozó elmondta, mi a legidegesítőbb, amit a vásárlók tehetnek.
A Kent Live megkérdezésére névtelenül vallották a dolgozók, hogy a vásárlók egyik legrosszabb szokása, amikor megkérdezik az árufeltöltőt, hogy egy konkrét termék pontosan merre található.
– Olyankor el kell mennünk veled megkeresni. Nem akarunk kísérgetni egészen addig, amíg együtt meg nem pillantjuk a terméket, mégis megtesszük, mert muszáj. Sokszor mi sem tudjuk pontosan, mi hol van – vallotta az egyik névtelen, aki azt mondja, nem a kérdéssel van a probléma, hanem azzal, hogy ilyenkor inkább egy társat keres magának a vásárló a termék felkutatására.
A vásárlók másik bosszantó szokása, amikor ingyen termékekre, vagy indokolatlan kedvezményekre hajtanak.
– Nem, nem tudunk ingyen adni dolgokat, és a dolgozói kedvezményünk sem árulhatjuk el – mondja egy másik dolgozó.
Kollégái nevében hozzátette: nem tehet róla, hogy a szatyorért fizetni kell, a termékeknek pedig van ára, hiába nem találja azokat.
Sokan a piacokon megszokott alkudozási készségüket egy-egy hipermarketben sem hagyják otthon, egyesek még el is intézik maguknak az akciós vásárlást.
– Frusztráló, amikor a leárazós matricákat teszem fel egy termékre, és valaki már ott toporog, hogy neki is kell egy. Olyan, mintha már messziről éreznék a citromsárga cetlik illatát – panaszolta egy árufeltöltő.
Az áruházi dolgozók nagy mumusa a gyermekekkel feltűnő család – ám különösen azok, akik képtelenek fegyelmezni egymást.
– Nekem kellene rászólnom? Ha a gyerek nem kapja meg azt a nyalókát, addig fog ordítani, amíg meg nem adod magad – fejezte ki csalódottságát egyikük.
Főként a világjárvány alatt gyakran előfordul, ha egy termékből, termékcsoportból limitálják az egy személy által megvásárolható mennyiséget. Ezt pedig hiába tüntetik fel jól láthatóan, sokan fittyet hánynak rá.
– Nem vagy különb mástól, nem vihetsz el tíznél többet, ha valamiből csak tízet vehetsz meg. Sajnáljuk – jegyezte meg a jelenséggel kapcsolatban egy dolgozó.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.