Kemény mínuszok: Bikázás segíthet a döglött akkumulátoron

Kemény mínuszok: Bikázás segíthet a döglött akkumulátoron

akkumulátor
PUBLIKÁLÁS: 2021. január 31. 11:00
Az elmúlt hetek időjárása erősen hasonlít egy hullámvasút nyomvonalára, a fogcsikorgató mínuszok mellett tavaszi napsütésben is volt részünk, volt olyan, hogy ugyanazon a napon. Persze nem időjárás-jelentést szeretnénk az autós oldalon adni, csupán a reggeli nagy mínuszok okozta gondok egyikéről, a hidegindításról ejteni pár szót.
Bors

Egyre több esetben látni autósokat, hogy az első hideg beálltával szembesültek a gyenge akkumulátor miatti nehézkes indulással. Ennek oka, hogy egy egyébként is rossz állapotban lévő akku –10 fokos hidegben teljesítményének ne­gyedét, harmadát is elveszítheti, mely nem elegendő már a hideg motor indításához szükséges áramigény kielégítésére.

Silánnyal óvatosan!

Amennyiben végképp nem in­dul a motor vagy betolással vagy a köznyelv szerint bikázásnak hívott eljárással kelthetjük életre a motort. Ez utóbbinál egy speciálisan erre a célra készített kábelpárral vezethetünk áramot egy másik autó akkumulátoráról saját autónkba. Persze, a köznyelv szerint csak bikakábelből sem mindegy, milyet tartunk az autónkban. Sajnos a piacot manapság a silány minőségű, áram vezetésére csak korlátozottan alkalmas, olcsó szettek uralják, melyek egy testesebb motor elindítására gyakorlatilag alkalmatlanok.

Az olcsó bikakábelek ugyanis olyan vékony, ráadásul a csipeszeknél rosszul illesztett drótból készülnek, melyek képtelenek átvinni azt az áram­erősséget, amit a motor a hidegben való indítás során megkövetelne, így még a bikázás is csak haszontalan nyökögés lesz. A megoldás egy újabb pár kábel felhelyezése lehet.

Ez is érdekelheti

Így igazolja, hogy kátyú okozta a kárt az autójában

Segít a Bors! Ideje feltölteni a kocsiban a fagyállókat, azt is megmondjuk, milyet vegyen

„Leszakadt fejjel látom magam előtt álmomban” – jótevője gázolta halálra Mária nénit

A színekre figyeljen!

Fontos a kábelek végén lévő krokodilcsipeszek gondos felhelyezése is. A hányaveti módon felrakott csipeszek csak kis felületen érintkezhetnek a sarukkal, ami akadály lehet a megfelelő áramerősség átvitelében, ezért igyekezzünk úgy felrakni ezeket, hogy minél nagyobb felületen csatlakozzanak. Először mindig a pozitív sarkokat kössük össze a piros kábellel, ügyelve arra, hogy sehova ne érintsük az autókon a másik végét, majd a megfelelő csatlakoztatás után a negatív sa­ruk következhetnek a fekete kábellel.

Sérülésveszély

* Kis ideig várjunk, hogy az átáramló áram kissé rásegítsen a döglött aksinkra, és csak utána kíséreljük meg az indítást.

* Ha nem forgatja eléggé az indítómotorunkat, először is ellenőrizzük a kábelek megfelelő csatlakozását, majd a donorautó motorjának fordulatszám-emelésével segíthetünk a nagyobb töltés eléréséhez.

* Sikeres indítás után figyeljen arra, hogy a már forgó motornál a kábel ne érjen a ventilátorhoz, ékszíjhoz, mert súlyos baleset lehet belőle.

* A lecsatlakoztatásnál a piros kábelkapcsolat oldásával kezdjen, majd a testkábelekkel!

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.