A legnagyobb árbevételű magyarországi boltláncoknak csak egy része, az Auchan, a CBA, a Spar, a Tesco és az Aldi működtet online áruházat és szállít házhoz mindennapos termékeket számos városban. Több cég köztük - a Lidl, a Penny Market vagy a Coop - még nem léptek be erre a piacra.
Ha azonban valamennyi boltláncnak lenne online boltja, akkor a magyar vevők többsége a Lidltől rendelne - derült ki a Napi.hu megbízásából a Pulzus Kutató által készített reprezentatív közvélemény-kutatásból. A megkérdezettek 26 százaléka választaná a diszkontlánc webáruházát, ha lenne neki, a második helyet az online bolttal ténylegesen rendelkező Spar szerezte meg, ám a válaszadók közel negyedét nem érdekli az online rendelés a nagy boltláncoktól.
A Pulzus-kutatás szerint a nők 28 százaléka, a férfiak 25 százaléka rendelne a Lidltől. Az is kiderült, hogy a nők nagyobb része „nincs jóban” az online élelmiszer-vásárlással, 27 százalékukat nem érdekli ez a megoldás. A férfiak körében csak 19 százalékos volt az arányuk. A különböző korosztályok egyaránt jó néven vennék a Lidl online üzletét boltját. A felmérés egyben választ adott arra is, hogy a középkorúak - 40-59 évesek - körében a Lidlt két olyan lánc Spar és a Tesco követi, amelyeknek van webboltja.
A Lidlt és a Kauflandot birtokló vállalat, a Schwarz-csoport vezetője a koronavírus-járvány előtt, még 2019-ben egy konferencián azt mondta a Lidl-csoport nem kíván agresszívan belépni az online kiskereskedelmi piacra. Bár a cégnek van tapasztalata az online élelmiszer-házhozszállításban, azonban ennek kiépítése és üzemeltetése rendkívül költséges.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.