Folyadékveszteséget okoz a vírusálló védőruha – Dakar-ralis terhelés alatt dolgoznak az orvosok

Folyadékveszteséget okoz a vírusálló védőruha – Dakar-ralis terhelés alatt dolgoznak az orvosok

orvosok
PUBLIKÁLÁS: 2020. április 01. 18:50
Kevesen gondolnák, de a vírus ellen küzdő, védőfelszerelésben dolgozó orvosok hasonló megpróbáltatásokkal küzdenek, mint a forró sivatagban hajtó autóversenyzők. Ruhájuk nem ereszti át a vírusokat, de viselete hatalmas terhelést ró a viselőre.
H. N. Zs.

Védőruházatot kell hordania mindazoknak, akik a koronavírus fertőzött betegeket ellátják, és azoknak is, akik mintát vesznek a gyanús eseteknél. Dr. Kulja András  közösségi oldalán mutatta meg, milyen a legszigorúbb védőruha, és hogyan nézett ki a viselése után. Posztjában leírta, hogy a viselete nagy kihívást is jelent. Nehéz benne lélegezni, nem szellőzik, emiatt pedig folyamatosan izzadnak a benne dolgozók, vagyis rengeteg folyadékot vesztenek.

Voltaképpen hasonló körülmények között teljesítenek szolgálatot, mint az autóversenyzők.

A versenyzőknek a tűzvédelem miatt kell viselniük tűzálló ruházatot, ami tényleg nem a legkényelmesebb viselet. Ez viszont szellőzik, az orvosok viselete ennél jóval kényelmetlenebb. Ezekben az öltözetekben az ember izzad, ami nagyon zavaró tud lenni – magyarázta a Borsnak Kiss Norbert kétszeres Kamion-Európa bajnok. Norbi a versenyek előtt tudatosan és folyamatosan figyel a folyadékbevitelére, hiszen ezekben az öltözetekben ez még fontosabb.

Az orvosoknak nagyon megterhelő most a munkájuk testileg és lelkileg is. Remélem, hogy nem durvul el jobban a helyzet és rendbe jönnek a dolgok – tette hozzá Norbi.

Szujó Zoltán sportriporter éveken keresztül tűzálló kezeslábasban közlekedett a Hungaroringen a boxutcában, mert a 2000-es évek elején ez volt a biztonsági előírás.

Egyáltalán nem vagyok ehhez hozzászokva, pokoli volt. Folyt rólam a víz, viszkettem. Rettenetesen szenvedtem benne – mesélte Zoli.

Az orvosok megpróbáltatásait leginkább a Dakar-ralisokéhoz tudnám hasonlítani. Ők a fülledt, akár 40-50 fokos sivatagban, akár 8-10 órát is a pilótafülkében töltenek, és a gumicserét, szerelést is ebben a ruhában kell megoldaniuk, ami nagyon kemény lehet – mondta a riporter.

* * *

A koronavírussal kapcsolatos legfrissebb híreket ide kattintva találja!

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.