Arcvédőket, maszkokat nyomtatnak 3D-ben
A ragály okozta válságra reagálva a Volkswagen Csoport megkezdte az arcvédőtartók gyártását 3D-nyomtatással. Ez egy, az Airbusszal és a Mobility Go Additive 3D-s nyomtatási hálózattal közös transznacionális kezdeményezés része, amelybe mintegy 250 vállalat tartozik. Az Airbus által kifejlesztett termékek Spanyolországban kerülnek felhasználásra, az alkatrészek az Airbus segítségével jutnak el Hamburgból Madridba. Ezekkel a pajzsokkal az egész arcot átlátszó védelem borítja. A gyártás nemcsak a nagyméretű 3D-s nyomtatási központokban, Wolfsburgban és Ingolstadtban zajlik, hanem az Audi, a Bentley, a Bugatti, a MAN Truck & Bus, a Porsche és a Volkswagen egyéb üzemeiben is.
A Lamborghini, a Seat, a Škoda és a Volkswagen személyautók más orvosi készleteken is dolgoznak: a VW Navarra (Spanyolország) már a múlt héten megkezdte az arcvédők gyártását, és mintegy 1000 darabot adott át Navarra tartományi kormányának.
A prágai Műszaki Egyetemmel együttműködve a Škoda kifejlesztett egy 3D-s nyomtatási eljárást újrahasznosítható FFP3 légzőkészülékek előállításához.
A Lamborghini átalakítja a szupersportkocsi-gyártó részlegeit Sant’Agata Bolognesében sebészeti maszkok és plexiüveg védőpajzsok előállítására. A maszkokat egy bolognai kórháznak adományozzák.
Futószalagon a lélegeztetőgépek
A Seat martorelli üzemeiben megkezdi a lélegeztetőgépek gyártását, a napi termelést a hatóságokkal egyeztetve folyamatosan hozzáigazítják az igényekhez, hogy elkerüljék a felesleges készleteket. A vállalat arra törekszik, hogy elérje a napi 300 legyártását. Ezeket a Seat Leon gyártósorán készítik, és az erre átalakított ablaktörlőmotort építik be. Minden eszközben több mint 80 elektronikus és mechanikus alkatrész van, és a gép alapos minőségellenőrzésen megy át, majd ultraibolya fénnyel sterilizálják.
Természetesen a vírusjárvánnyal jelentősen sújtott Franciaország is hasonlóan reagált, a PSA Csoport (Peugeot, Citroën, Opel) a francia kormány kérésére csatlakozott egy 100 vállalatból álló csoporthoz, amelynek célja 10 ezer darab lélegeztetőgép legyártása legkésőbb május elejéig. A PSA poissyi gyárában ötven önkéntes munkás dolgozik ezen.
Forma–1-es csúcsfejlesztések
Az autósportban érdekelt gyárak, kiváltképp a Forma–1-es istállók mögött állók is beszálltak a vírus elleni küzdelembe. A Mercedes F1-es csapata a University College London mérnökeivel és orvosaival közösen fejlesztett ki egy olyan gépet, amely ventilátor nélkül képes oxigént juttatni a tüdőbe. Az egyetemen már az eszköz tesztelése is megkezdődött, amelynek sikere esetén nagy segítség lenne a betegek ellátásában. A gyártási folyamatok a napokban kezdődhetnek, de jó hír, hogy a gyógyszerek és más egészségügyi termékek forgalmazását szabályozó ügynökség, a MHRA már jóváhagyta az eszköz használatát.
A brit kormány által elrendelt konzorciumban találjuk a hét Angliában lévő F1-es csapatot, valamint az Airbust, a BAE Systemset és a Fordot. Rengeteg hatalmas tapasztalattal és kivételes tudással rendelkező mérnök segíti a munkát. A McLaren is része a konzorciumnak, ahol rekordidő alatt fejlesztettek ki egy speciális védőfelszerelést az ápolószemélyzetnek és az orvosoknak. A szerkezet aránylag egyszerű, egy fejvédő szövetburkolatból és egy arcot védő műanyag lapból áll, miközben egy kisméretű hordozható eszköz HEPA-szűrő segítségével juttat tiszta levegőt a használójának. Annak érdekében, hogy huzamosabb ideig használható legyen, a szakemberek egy övre csatolható akkumulátorcsomagot is készítettek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.