
Higiéniai előírás
Bizony a boltok egyes termékek esetében kiköthetik, hogy visszaveszik-e egyáltalán. Ebbe a kategóriába tartoznak a fehérneműk, de minden felbontás után higiéniailag nem elfogadható termék, a nem tartós élelmiszerek, a kibontott CD, DVD, szoftver, a letölthető programok és egyedi megrendelésre legyártott áruk.
Ezeket a cikkeket a kereskedőnek nem kötelessége visszavenni, ha már felpróbálták vagy kibontották a csomagot.
Tévhit a három munkanap
Valójában a három munkanapos cserejog csak a kötelező jótállással rendelkező – többek között tévé, laptop, háztartási gépek – műszaki cikkekre vonatkozik.
Egyéb esetekben a kereskedő megtagadhatja a termék cseréjét vagy az ár visszafizetését. Kivéve, ha a termék hibás. A legtöbben azonban üzletpolitikai szempontok miatt inkább kedveznek a vásárlóknak.
Netes buktatók
Ha interneten vásárol, nincs lehetősége előzőleg kipróbálni, felpróbálni a megvásárolt terméket, ezért ebben az esetben hosszabb az elállási idő. A termék átvételétől számítva 14 napja van, hogy akár indoklás nélkül is meggondolja magát.
Ezzel a jogával nemcsak akkor élhet, ha nem tetszik a termék. Akkor is, ha nem érkezik meg az ígért határidőre az ajándék, vagy mást rejt a doboz, mint amit rendelt. Ugyanúgy vonatkozik a hibás termékekre is, mint a személyes vásárlás esetében.
Egy esetben nem érvényes a 14 nap, ha közösségi oldalon, például Facebookon, magánszemélytől vásárolt, illetve a szállásfoglalásokra, kocsibérlésre, egyéb adott időpontra szóló szolgáltatásra. A nem kívánt áru eladóhoz történő visszajuttatásának költsége sokszor a vásárlót terheli.
Roham a boltokban
Az üzletek elsősorban az ünnepek környékén tudatosan készülnek a vásárlók rohamára.
Ugyanis hiába minden igyekezet, sok esetben félrecsúszik valami, és ki kell cserélni az ajándékot. Így az új év első napjaiban – különösen ezen a hétvégén – közel ugyanakkora tömegre számítson a boltokban, mint amilyen decemberben volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.