Gyümölcs helyett is cukrot eszik a gyerek

Gyümölcs helyett is cukrot eszik a gyerek

gyerek
PUBLIKÁLÁS: 2019. október 24. 09:30
Döbbenetes: naponta legalább 12 teáskanálnyi cukrot esznek meg a magyar gyerekek. Nem csoda, ha betegek lesznek.
Zs.V. 

Sokkal több cukrot fogyasztanak a gyerekek, mint kellene. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) által ajánlott teljes kalóriabevitel tíz százalékánál többet (!) – derült ki a szervezet felméréséből, amit 2 és 18 év közötti gyerekekkel végeztek. Ez több mint 12 teáskanálnyi cukornak felel meg, ami aggodalomra ad okot.

– A gyerekkori elhízás miatt nagyobb az esély a felnőttkori túlsúlyra is – kezdte a Borsnak Abonyi Orsolya dietetikus.

– Emellett előfordulhatnak olyan krónikus betegségek is, amelyek gyerekkorban nem voltak jellemzőek. Ilyen például a magas vérnyomás, kettes típusú cukorbetegség, vagy akár a köszvényjellegű betegségek – magyarázta a szakértő, hozzátéve, hogy ezek a gyerekek nem fognak egészségesen étkezni később sem. Ugyanis akkor eszik az édességet, amikor gyümöl­- csöt kellene.

– Tízóraira vagy uzsonnára nem cukorban gazdag ételeket kellene fogyasztani. Igaz, hogy sok esetben a szülők sem tudják, hogy az étel, amit megvesznek a gyereknek, mennyi cukrot tartalmaz, mivel nem olvassák el figyelmesen a csomagolást. A rengeteg nassolnivaló, csipsz és cukros üdítő mind hozzájárul a betegségek és a túlsúly kialakulásához – figyelmeztet a dietetikus.

Pedig elsősorban a szülőknek kellene odafigyelniük a gyerekük étkezésére, mivel amellett, hogy emiatt rossz szokások rögzülnek be a gyerekeknél, rossz példát is mutatnak a szülők, ami egy életen át elkíséri a fiatalokat. A helytelen étkezés, nem egészséges életmód és a kialakult betegségek miatt a most még fiatal gyerekeknek felnőttként jó pár évvel lerövidülhet az életkoruk, ezért kellene még akkor megtanítani nekik a he­lyes táplálkozást, amíg még fogékonyak rá. 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.