Nincs nemekkel szembeni előítélet
Szerencsére szó sincs arról, hogy a férfiknak kedveskedni akarnának a gyártók, a nőket pedig szeretnék kiforgatni a vagyonukból. A válasz ennél sokkal egyszerűbb. – Biztos vagyok benne, hogy a férfiaknál is van olyan termék, amelyért ők többet fizetnek, mint a hölgyek, itt nem a nemek közötti különbségről van szó. Egyszerűen csak a hölgyeknek nagyobb szükségük van egyes termékekre és szolgáltatásokra, így hajlamosak többet is kiadni ezekért. Ez egyfajta piaci logika. Ha hiúbbak, vagy fontosabb nekik a jobb megjelenés, akkor bizonyára többet hajlandóak erre költeni – magyarázta Németh Gergely gazdaságpszichológus, majd hozzátette, hogy a cégek komolyan felmérik, mennyi az az összeg, amelyet a hölgyek még hajlandóak kifizetni egy termékért, ha ugyanis túllőnek ezen, inkább visszarakják azt a polcra.
37 százalékkal több
A fodrászoknál, sőt a boltok polcain is látszik, hogy a rózsaszín, nőknek árult termékek valamennyivel drágábbak. A babaholmiktól kezdve a gyermekjátékokon át minden terméknél észrevehető egy bizonyos fajta ártöbblet, amely országonként változik. Nálunk még nem is annyira szembetűnő a dolog, mint például az Egyesült Államokban. Ezt a jelenséget egyszerűen csak „rózsaszín adónak” nevezik. Emiatt már több országban is felháborodtak a nők, hiszen ez összeszámolva nagy pénzkiesést jelent az egyébként is sokszor kevesebbet kereső nőknek. A The Times számolta össze először, hogy mennyi az annyi. Kiderítették, átlagosan 37 százalékkal drágábbak a nőknek szánk termékek, sőt egy másik felmérésnél 42 százalékos áremelkedést tapasztaltak.
A nőkkel több a munka
A „rózsaszín adó” egyes termékeknél nálunk is megfigyelhető. A külföldi cégek ezt a jelenséget azzal magyarázzák, hogy a nők – legyen egy termék bármilyen drága – könnyebben kinyitják a pénztárcájukat, mint a férfiak. Mivel előbbiek ösztönből vásárolnak, az erősebbik nem tagjai inkább a racionalitás határán mozognak. Emiatt több figyelmet kell fordítani a hölgyeknek szánt termékeknél a reklámra és a csomagolásra is, hogy az színesebb és meggyőzőbb legyen, így ösztönözve őket vásárlásra. Sőt a különböző kozmetikumoknál az sem mindegy, milyen illatokkal és alapanyagokkal dolgoznak, mivel a nők erre sokkal érzékenyebbek, mint a férfiak. Ha pedig a hozzávalók drágábbak, akkor bizony a termékek ára is magasabb lesz.
Észrevehetően drágábbak
Főleg a márkásabb termékeknél szembetűnő a különség. Például a Chanel tusfürdőnél a nőknek szánt fajták 15 ezer forint körüliek, míg a férfiaknak gyártottak 2-3 ezerrel kevesebbért kaphatók. De ha az olcsóbb termékeket vesszük, akkor is megfigyelhető ez, bár ott csak pár 100 forint a differencia. Ha nem ragaszkodunk a finom illatokhoz, az árkülönbséget kijátszhatjuk akár uniszex termékekkel, de ha biztosra akarunk menni, olyan márkát válasszunk, ahol az árak megegyeznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.