Kínos: nem tudták beváltani a csekkeket a fapados légitársaság károsultjai

Kínos: nem tudták beváltani a csekkeket a fapados légitársaság károsultjai

kártérítés
PUBLIKÁLÁS: 2018. augusztus 22. 22:00
Bors

Nem csillapodnak a kedélyek a Ryanair körül. Hosszú hetekig attól volt hangos a sajtó, hogy az alkalmazottak sztrájkolnak a jobb munkakörülményekért, az utasok csomagjait lepakolták a gépekről túlsúlyra hivatkozva, és számtalan járatot töröltek is. A dühös magyar utasok még az egyik gép útját is elállták, valamint rendőrt hívtak a légitársaságra. 

A botrányok - úgy tűnik - nem akarnak csillapodni. Most az angliai ügyfeleinek okozott kellemetlen perceket a fapados légitársaság. A britek ugyanis éltek a lehetőséggel és kártérítést követeltek a cégtől, melyet a társaság ugyan kipostázott csekk formájában, csupán aláírni felejtette el a papírokat, így a bankok nem váltották be azokat.

Egy Gordon Fong nevű károsult a Metrónak elmondta, hogy júniusban utazott volna Murciából Bournemouthba, de a sztrájk miatt Birminghambe irányították át őket, ezért 440 fontos kártérítést kapott csekken. Amikor azonban bement a bankba, hogy kiváltsa, nem fogadták el, mert nem volt aláírva.

– Láttam, hogy nincs aláírva, de azt hittem, így is elfogadják, elvégre a cég adatai rajta vannak. Annyira ostobának éreztem magam, amikor a bankban közölték ezt velünk – mesélte Fong.

A Ryanair gyorsan reagált a történtekre és elismerték, hogy néhány csekk valóban aláírás nélkül ment ki tőlük egy technikai hiba miatt, de azokat haladéktalanul újraküldik.

Több másik utas egyébként a Twitteren adott hangot felháborodásának. A BBC munkatársai pedig tíz Ryanair-károsulttal is beszéltek, akiknek szintén nem sikerült kiváltani a kártérítést, mert a csekken szereplő adatok hiányosak voltak. 

A Ryanair hivatalosan elnézést kért az angol utasoktól az okozott kellemetlenségekért. Mint egyik Twitteres posztjukban írják: húszezer kártérítési csekket küldtek ki csak júliusban, és ennek csupán töredéke, kevesebb mint 190 csekk jutott el a címzettekhez hibásan. 

Azt nem tudni, hogy magyarok érintettek-e az újabb botrányban, annyi viszont bizonyos, hogy a korábbi esetek miatt Budapest Főváros Kormányhivatala eljárást indított a Ryanair légitársaság (Ryanair DAC) ellen.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.