Teszt: nincs tökéletes nyári gumiabroncs

Teszt: nincs tökéletes nyári gumiabroncs

kocsi
PUBLIKÁLÁS: 2017. március 22. 11:30
Ahány kategória, annyi győztes: más-más nyári gumiabroncs végzett első helyen a száraz és a nedves aszfaltos féktáv-, illetve kanyarsebesség-mérésnél, de zajszint, kopásállóság és kigurulás tekintetében is. Az <a href="https://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/nyarigumiteszt_2017_rekordszamu_abroncsot_vetettunk_ossze-18917" target="_blank">Autónavigátor</a> húsznál is több nyári gumiabroncsot ellenőrzött, az eredmények beszédesek.
Balajti Péter

Becsapós árak

A húsznál is több tesztalany között akadt alig tizenkét ezres és huszonhat ezer forint feletti darab is, ám mindkettő megbukott az összesítés során. Ugyanakkor a végső rangsorolásnál ezüstérmes Firestone Roadhawk 15 ezer forintos árcímkével büszkélkedhet, amellyel a vizsgált paletta ötödik legolcsóbb darabja.

Márkán belüli csavar

Érdekes, hogy óránként hatvan kilométeres sebességről száraz aszfalton 13,9 méterrel a legjobb fékutat a Goodyear olcsó kategóriás márkája, a Debica Presto HP produkálta, megelőzve az anyacég mintegy ötezer forinttal drágább prémium abroncsát, a Goodyear EfficientGrip Performance-t, amelynél 14,4 métert mértek. 

Méretes féktávok

Száraz aszfalton nagyon jól szerepelt még a Michelin Cross Climate (14,1 méter) és a Michelin Energy Saver+ (14,4 méter), 17,2 méter feletti teljesítménnyel viszont bukott a Vredestein Quatrac 5, a Nokian eLine2, a Firestone Multiseason és a két Hankook, a Kinergy 4S meg a Ventus Prime3 K125.

Nedves pályán a Firestone Roadhawk (14,3 méter), a Good­year EfficientGrip Performance (14,4 méter) és a Michelin Energy Saver+ (14,4 méter) alkották az élbolyt, a Hankook Kinergy 4S és a Firestone Multiseason 17,3 méterrel, a Vredestein Quatrac 5 21,1 méterrel szégyenkezhet. 

Kategóriák bajnokai

Óránkénti 15 kilométeres kigurulásban a Barum Brillantis 2 győzedelmeskedett 26,1 méterrel, nedves aszfalton a Continental ContiPremiumContact5 tarolt 51,8-as, száraz te­repen viszont a Nokian eLine 2 vitte a prímet 39-es kanyarsebességgel. Zajszintben a Hankook Ventus Prime3 K125 csak 61,7 decibelt produkált, kopásállóságban pedig a Firestone Multiseason kapott tíz pontot.

Végső rangsor

Az összesített, súlyozott toplista élén a Michelin Energy Saver+ végzett. Ezüstérmes lett a Firestone Roadhawk, s dobogós helyen végzett a Bridgestone Turanza T001 Evo is.

Az összesítés során rossznak ítélt márkatípusok sem mindenütt véreztek el: a Nokian eLine2 nagyon jó, a Fortune FSR801 jó eredményt ért el a száraz aszfaltos kanyarsebességteszten, az Apollo Alnac 4G All Season átlagos zajszint kategó­riában szerzett jó besorolást, a Hankook Kinergy 4S H740 és Vredestein Quatrac 5 pedig kopásállóság tekintetében volt jó. 

Nyárigumiteszt 2017

Gumiabroncs

Értékelés

Súlyozott eredmény (%-ban)*

Michelin Energy Saver+

Nagyon jó

93,5%

Firestone Roadhawk

Nagyon jó

93,1%

Bridgestone Turanza T001 Evo

Nagyon jó

92,6%

Goodyear EfficientGrip Performance

90,9%

Debica Presto HP

90,8%

Pirelli Cinturato P1 Verde

89,8%

Nexen N'Blue 4Season

88,4%

Michelin CrossClimate

Kielégítő

87,7%

Continental ContiPremiumContact 5

Kielégítő

87,4%

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2

Kielégítő

86,7%

Kormoran Runpro B

Kielégítő

86,3%

Falken Ziex ZE914 Ecorun

Kielégítő

86,2%

Firestone Multiseason

Kielégítő

86,1%

Barum Brillantis 2

Kielégítő

86,0%

Apollo Alnac 4G

Kielégítő

85,9%

Dayton Touring 2

Kielégítő

85,5%

Hankook Ventus Prime3 K125

Kielégítő

85,1%

Fortune FSR801

Rossz

83,5%

Apollo Alnac 4G All Season

Rossz

83,4%

Nokian eLine 2

Rossz

82,9%

Hankook Kinergy 4S

Rossz

82,6%

Vredestein Quatrac 5 

Rossz

80,6%

* a száraz aszfalton mért fékezhetőség 30%-os, a nedves aszfalton mért fékezhetőség 20%-os, a kopás 15%-os, a száraz és nedves aszfalton mért kanyarjellemzők és a gördülési ellenállás 10-10%-os, valamint a zajszint 5 százalékos súlyozásával (Forrás: autónavigátor.hu)

Mikor és miért ajánlott a nyári gumi?

Ha tartósan hét fok feletti a napi középhőmérséklet, érdemes lecserélni az autónkon a téli gumit nyárira. A kétféle gumiabroncs között a mintázat, a profilmélység és az anyagösszetevők is különböznek. Jó tudni, hogy a melegebb évszakokban kétszer, kánikulában nyolcszor nagyobb lehet száraz úton a féktávolság téli gumival, mint nyárival. 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.