Becsapós árak
A húsznál is több tesztalany között akadt alig tizenkét ezres és huszonhat ezer forint feletti darab is, ám mindkettő megbukott az összesítés során. Ugyanakkor a végső rangsorolásnál ezüstérmes Firestone Roadhawk 15 ezer forintos árcímkével büszkélkedhet, amellyel a vizsgált paletta ötödik legolcsóbb darabja.
Márkán belüli csavar
Érdekes, hogy óránként hatvan kilométeres sebességről száraz aszfalton 13,9 méterrel a legjobb fékutat a Goodyear olcsó kategóriás márkája, a Debica Presto HP produkálta, megelőzve az anyacég mintegy ötezer forinttal drágább prémium abroncsát, a Goodyear EfficientGrip Performance-t, amelynél 14,4 métert mértek.
Méretes féktávok
Száraz aszfalton nagyon jól szerepelt még a Michelin Cross Climate (14,1 méter) és a Michelin Energy Saver+ (14,4 méter), 17,2 méter feletti teljesítménnyel viszont bukott a Vredestein Quatrac 5, a Nokian eLine2, a Firestone Multiseason és a két Hankook, a Kinergy 4S meg a Ventus Prime3 K125.
Nedves pályán a Firestone Roadhawk (14,3 méter), a Goodyear EfficientGrip Performance (14,4 méter) és a Michelin Energy Saver+ (14,4 méter) alkották az élbolyt, a Hankook Kinergy 4S és a Firestone Multiseason 17,3 méterrel, a Vredestein Quatrac 5 21,1 méterrel szégyenkezhet.
Kategóriák bajnokai
Óránkénti 15 kilométeres kigurulásban a Barum Brillantis 2 győzedelmeskedett 26,1 méterrel, nedves aszfalton a Continental ContiPremiumContact5 tarolt 51,8-as, száraz terepen viszont a Nokian eLine 2 vitte a prímet 39-es kanyarsebességgel. Zajszintben a Hankook Ventus Prime3 K125 csak 61,7 decibelt produkált, kopásállóságban pedig a Firestone Multiseason kapott tíz pontot.
Végső rangsor
Az összesített, súlyozott toplista élén a Michelin Energy Saver+ végzett. Ezüstérmes lett a Firestone Roadhawk, s dobogós helyen végzett a Bridgestone Turanza T001 Evo is.
Az összesítés során rossznak ítélt márkatípusok sem mindenütt véreztek el: a Nokian eLine2 nagyon jó, a Fortune FSR801 jó eredményt ért el a száraz aszfaltos kanyarsebességteszten, az Apollo Alnac 4G All Season átlagos zajszint kategóriában szerzett jó besorolást, a Hankook Kinergy 4S H740 és Vredestein Quatrac 5 pedig kopásállóság tekintetében volt jó.
Gumiabroncs | Értékelés | Súlyozott eredmény (%-ban)* |
---|---|---|
Michelin Energy Saver+ | Nagyon jó | 93,5% |
Firestone Roadhawk | Nagyon jó | 93,1% |
Bridgestone Turanza T001 Evo | Nagyon jó | 92,6% |
Goodyear EfficientGrip Performance | Jó | 90,9% |
Debica Presto HP | Jó | 90,8% |
Pirelli Cinturato P1 Verde | Jó | 89,8% |
Nexen N'Blue 4Season | Jó | 88,4% |
Michelin CrossClimate | Kielégítő | 87,7% |
Continental ContiPremiumContact 5 | Kielégítő | 87,4% |
Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 | Kielégítő | 86,7% |
Kormoran Runpro B | Kielégítő | 86,3% |
Falken Ziex ZE914 Ecorun | Kielégítő | 86,2% |
Firestone Multiseason | Kielégítő | 86,1% |
Barum Brillantis 2 | Kielégítő | 86,0% |
Apollo Alnac 4G | Kielégítő | 85,9% |
Dayton Touring 2 | Kielégítő | 85,5% |
Hankook Ventus Prime3 K125 | Kielégítő | 85,1% |
Fortune FSR801 | Rossz | 83,5% |
Apollo Alnac 4G All Season | Rossz | 83,4% |
Nokian eLine 2 | Rossz | 82,9% |
Hankook Kinergy 4S | Rossz | 82,6% |
Vredestein Quatrac 5 | Rossz | 80,6% |
* a száraz aszfalton mért fékezhetőség 30%-os, a nedves aszfalton mért fékezhetőség 20%-os, a kopás 15%-os, a száraz és nedves aszfalton mért kanyarjellemzők és a gördülési ellenállás 10-10%-os, valamint a zajszint 5 százalékos súlyozásával (Forrás: autónavigátor.hu)
Ha tartósan hét fok feletti a napi középhőmérséklet, érdemes lecserélni az autónkon a téli gumit nyárira. A kétféle gumiabroncs között a mintázat, a profilmélység és az anyagösszetevők is különböznek. Jó tudni, hogy a melegebb évszakokban kétszer, kánikulában nyolcszor nagyobb lehet száraz úton a féktávolság téli gumival, mint nyárival.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.