Védenék a multikat
A Magyar Márkaszövetség közleményében a multik védelmére próbált kelni. Ebből kiderül, szerintük egy márka többféle ízesítéssel készülhet, az adott ország fogyasztóinak ízlését figyelembe véve. Állítják, a magyarok például jobban kedvelik a karakteres, fűszeresebb, intenzívebb ízeket. Ezért van két százalékkal kevesebb hal a Rio Maré konzervben itthon?
Vizsgálják a ruhákat is!
A Tudatos Vásárlók Egyesülete is értesült a botrányról, és van is véleményük. – Az összeurópai márkák országonkénti eltérése a fogyasztó megtévesztését veti fel. Bízom benne, hogy az élelmiszerek után a tisztítószereket, a kozmetikumokat és a ruhákat is hasonló összehasonlításnak vetik alá – mondta Haraszti Anikó, a szervezet munkatársa.
A sztárszakács: másodrendűek vagyunk
Buday Péter (mesterszakács): – Felháborító ez az egész! Az autókat is szerényebb felszereltséggel kapjuk, mint a kintiek. Mintha másodrendűek lennénk az unióban.
A Fanta is gyengébb
A Kosár fogyasztóvédelmi magazin 2012-ben narancsos Fantákat vizsgált. Az is döbbenetes eredményt hozott. Mint kiderült, az olasz Fantában 12 százalék a narancslétartalom, a magyarban viszont csak nyolc. Ráadásul azóta csak hat százalék. Újabb eset, ami megmutatja, különbséget tesznek a multik Nyugat és Kelet között.
Olvasóink szerint a benzin is rosszabb
Ildikó: Azért kapunk mindenből rosszabb minőséget, mert átvesszük. Mert beérjük a sz.rral is. Az osztrákok visszaküldenék!
István: A rendszerváltás óta tudjuk, másod- és harmadosztályú árut hoznak nyugatról. A kintről hozott vízkőoldó tényleg olyan, mint a reklámban. Az itthon kaphatónál az egész üveggel sem jön le a vízkő.
Zsolt: Egy tank osztrák benzinnel ötven kilométerrel többet megyek, mint egy tank magyar benzinnel.
Mi a megoldás?
Angliában például sokkal erősebb a civil kontroll, ha ott valaki visszásságot észlel, azonnal a médiához fordul. A nyilvánosságnak pedig komoly visszatartó ereje van – mondja Dömölki Lívia élelmiszervegyész.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.