Elképesztően ritka, ami a mozgáskorlátozott Viktorral történt

Elképesztően ritka, ami a mozgáskorlátozott Viktorral történt

Budapest
PUBLIKÁLÁS: 2016. november 23. 08:30
Talán Viktor maga sem számított a reak­cióra, amit a fővárosi bevásárlóközpont adott a bosszúságaira: mozgáskorlátozottként várják a tanácsait.
BLN

Telis-tele van Budapest olyan csomópontokkal, közintézményekkel – bár szerencsére egyre kevesebb –, amin átmenni egy mozgáskorlátozottnak valóságos rémálom. A főváros egyik legnagyobb, Nyugati pályaudvarnál lévő bevásárlóközpontja nem tartozik ezek közé, van mozgáskorlátozott parkoló, és minden emeleten akadálymentes toalett is. Viktor mégis belefutott egy olyan területbe, ami számára nehézséget okozott.

– Történt, hogy moziba szerettünk volna menni. Kis család, nagy popcorn, mesefilm... Gondoltuk, tettük, elindultunk. Cél a WestEnd City Center mozija – kezdte a férfi a történetét, amit a Face­book-oldalán osztott meg. Amit tapasztalt: a parkoló bejáratához képest a sor végén áll a mozgáskorlátozott parkoló, ami plusz tíz perc volt, de legalább korábban érkeztek. Bosszúságai a legfelső szinten, a mozinál érték az apukát. Ott két mosdó is van, egy a mozin kívül eső területen, egy sarokban, a másik pedig bent, a mozitermeknél. Viktor úgy találta, a kintiben nem volt mozgáskorlátozott rész, a bentiben pedig ami volt, szerinte az „kicsi, szűk”.

– Sebaj, makacs vagyok, van két botom, hát botolok, és irány a mozi – summázott. Végül a mesefilmet lányai nélkül sikerült néznie, mert a jegyek a sarokba szóltak, ő pedig nem tudott bejutni. Családjától távol, máshol foglalt helyet. A férfi szerint az interneten sosem tudni, melyek a mozgáskorlátozott helyek, így „látatlanban” tudott csak jegyet venni. A férfi úgy döntött: panaszait jelzi a WestEnd felé is.

– Mégis csak 2016-van, és állítólag Európában vagyok. Ami ezután történt, arra ő sem számított: gyakorlatilag másnap felhívták a bevásárlóközponttól, tudnának-e személyesen találkozni. – A center üzemeltetési igazgatója és munkatársa hívott, szeretnék bejárni velem a bevásárlóközpontot – mindenhol! Írjuk össze a közös tapasztalásainkat az én szemszögemből is, a lehető legtöbb módosítást végrehajtani az épületen – lelkesült fel a férfi. A Bors megkereste a szóban forgó centert, ahol tudtak az esetről. Bár ígértek hivatalos választ, az eddig még nem érkezett meg. Úgy tudjuk, némi egyeztetést biztosan igényel az ügy, mivel a mozis toalettért a mozi, a kintiért pedig a bevásárlóközpont felelős.   

Kapcsolódó jegyzetünket itt olvashatják

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.