A Fővárosi Közgyűlés megbízta a Budapesti Közlekedési Központot, hogy a 2024-es olimpiai pályázathoz kapcsolódóan készítse elő a kis földalatti vonalának felújítását, és új járművek beszerzésének terveit. Az egyhangúlag megszavazott javaslat szerint két új állomást építenének. Az egyiket a Hungária körút alatt, amivel lehetővé válna az addig körülményes átszállás az 1-es villamosra.
A másik pedig a Vörösmarty térnél levő végállomást tolná a Vigadó térre. Csakhogy a jelenlegi végállomás és az új közötti utat néhány perces sétával meg lehet tenni, és a távolság nem sokkal több száz méternél. Az a kérdés, hogy az az építkezés, ami ennyivel teszi könnyebbé a közlekedést, megéri-e a várható felfordulást Budapest Belvárosában. Ha a sínpárt a Duna felé ki akarják építeni, akkor a Apáczai Csere János utcát keresztbe fel kell bontani, és ezzel a Dunával párhuzamos közúti közlekedés ezen a részen hosszú ideig megszűnik. A forgalom elterelése csak a Madách tér felé lehetséges.
Ezzel a Duna-parti szállodák gépkocsival gyakorlatilag megközelíthetetlenek lesznek. Felmerül az a kérdés is, hogy ez az építkezés vagy később a „kéreg” alatti dupla sínpáron közlekedő szerelvények nem okozhatják-e a Vigadó és a Vigadó utca másik oldalán lévő épületek süllyedését. Megkerestük a BKK-t, de kérdéseinkre egyelőre nem kaptunk választ.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.