Maróti József otthonában még a szekrények tetején is veterán motorok állnak.
– Már édesapám is motorkerékpárok szerelésével foglalkozott, így korán magamba szívtam a benzingőz illatát. Csak az volt a baj, hogy kiderült: allergiás vagyok az olajra – meséli a középkorú férfi, aki restaurátor szakmérnökként végzett az egyetemen.
– Időközben autószerelőmester lettem, magyar veterán motorok gyűjtésével csak tizenöt éve kezdtem foglalkozni. A feleségemmel huszonöt éve hoztunk létre egy autós-motoros szakkönyvkiadót, abból élünk, a motorgyűjtés csak hobbi – teszi hozzá József. A férfi az összes magyar gyártású csodából megszerzett legalább egy példányt. Van itt Berva, Panni, Mátra, BMG, Csepel, Pannónia, sőt Tünde motor is.
– Utóbbi különlegessége, hogy ennél alkalmaztak először dizájnert, vagyis formatervezőt. A motort 1958– 1961 között gyártották – mondja József, akinek a legrégebbi motorja egy 1927-es Méray, ám van szívtankos, 1931-es évjáratú Csepel motorja is. Ha akkoriban tartottak volna Valentin-napot Magyarországon, kitűnő ajándék lehetett volna hölgyeknek. József, aki egy veterán, oldtimervizsgás Csepel motorbiciklivel jár, nem tervezi, hogy hatalmasra duzzassza különleges járműgyűjteményét.
– Sokan eljönnek megnézni a motorjaimat, és boldog vagyok, hogy ilyen nagyszerű hobbit találtam magamnak – teszi hozzá mosolyogva József.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.